Το Amazon ένα από τα πρώτα ηλεκτρονικά καταστήματα (και πλέον το μεγαλύτερο) ήταν αυτό που εκπαίδευσε τον χρήστη με το tab navigation, την πλοήγηση δηλαδή σε μια σελίδα με ένα μενού που προσομοιάζει καρτέλες αρχείου.
Από τα πρώτα χρόνια του πέρασε από διάφορα στάδια και δοκίμασε πολλές παραλαγές σ'αυτό τον τρόπο πλοήγησης, έτσι να μπορέσει να κάνει εύκολη για τον χρήστη την πρόσβαση στην τεράστια βάση δεδομένων με τα προϊόντα του. Η παρακολούθηση αυτών των αλλαγών μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο μάθημα usability και web design.
Το 1998 το Amazon είχε δύο κύριες κατηγορίες προϊόντων, τα βιβλία και τη μουσική. Καθώς προσθέτονταν κι άλλες κατηγορίες (όπως το video και τα δώρα), το κεντρικό μενού επιλογών στο header του site μεγάλωσε αρκετά και δημιούργησε έτσι μια καλή ευκαιρία στο να διαχωριστούν οι κατηγορίες και με χρώμα.
Το 1999 και το 2000 συνέχισαν να προσθέτονται κι άλλες κατηγορίες και έτσι το μενού μεγάλωνε. Οταν εμφανίστηκαν και είδη όπως τα Z-shops και τα Toys&Games τα tabs ήταν τόσα πολλά που το μενού έφτασε στα όρια του αφού δεν έμενε χώρος ούτε για το λογότυπο του Amazon, το οποίο μετακινήθηκε στο κέντρο της πρώτης σελίδας, αλλά και η γραμματοσειρά μίκρυνε αισθητά. Μέχρι σ'αυτό το σημείο το site ήταν σχεδιασμένο για να προβάλεται και σε αναλύσεις 800x600. Κάπου εκεί το Amazon έχασε τον έλεγχο προσθέτοντας δεύτερη σειρά tabs και επαναφέροντας το logo στην αρχική του θέση.
Το 2000 δοκίμασε ένα face-lift, όπου αναδείκνυε κάποιες συγκεκριμένες επιλογές και κατηγορίες, προσθέτοντας έναν παράλληλο εύκολο τρόπο αναζήτησεις στις υπόλοιπες κατηγορίες. Λιγο αργότερα υιοθετήθηκε το προσωπικό κατάστημα(personal store) και ο σχεδιασμός επέστρεψε στα tabs σε μια γραμμή με ένα link στο τέλος της για "κι άλλα καταστήματα".
Εκεί το σύστημα με τα tabs έδειξε την αδυναμία του. Το Amazon συνέχισε να προσθέτει κι άλλες κατηγορίες και έπρεπε να τις προωθήσει, ενώ οι παλιότερες δεν έπρεπε να χαθούν. Από το κεντρικό μενού προσθέτονταν και αφαιρούνταν κατηγορίες σε μηνιαία ή και εβδομαδιαία βάση, κάτι που έκανε τους χρήστες να" χάνονται" και να αντιδρούν στις συνεχείς αλλαγές παρά το ότι τα tabs Welcome και Your Store μένανε ανέπαφα. Ούτε οι καλλιτεχνικές ανησυχίες του Amazon, που χρωμάτιζε ή σχεδίαζε τα tabs ανάλογα με το περιεχόμενο, έφεραν λύση.
Για να δώσει μια δραστική λύση το site δοκίμασε ένα μενού μονής γραμμής αλλά με δυναμικά tabs(.ppt). Μια δοκιμή ακόμη το 2004 αύξησε τις σειρές σε δύο (όπως το 1998). Το πρώτο tab ήταν δυναμικό, αλλάζοντας ανάλογα με την κατηγορία στην οποία βρισκόσουν, και το δεύτερο ήταν το "All Categories". Στην έκδοση του 2005, το μενού άλλαξε (και αισθητικά επιτέλους) καταλήγοντας με δύο tabs στα οποία προστίθεται (αντί να αντικαθιστά κάποιο υπάρχον) το tab με την κατηγορία στην οποία βρίσκεται ο χρήστης και φυσικά και οι υποκατηγορίες του.
Κι όλα αυτά από ένα ηλεκτρονικό πολυκατάστημα.
Ενώ στην Ελλάδα ψάχνουμε το αυγό.
Απόδοση από το άρθρο του LukeW, The History of Amazon’s Tab Navigation
2 σχόλια:
Very cool design! Useful information. Go on! Indiana medical malpractice law cappuccino coffee delonghi maker Bed mattress uk water Chiropractor malpractice aircraft scl Mercedes benz parts car aacap adderall cardiac deaths illinois legal malpractice Contacts vs eyeglasses Medical malpractice steps Tamiflu and length of symptoms Trustco bank incorporation salt lake city medical malpractice long island airborne office chairs
Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. Filipino forex traders Minivan for wheelchair store wetaskiwin http://www.asthma-attack-symptoms.info/Environmental-racism-asthma.html mazda 626 champaign illinois used car green st hair los propecia Free webmail spam filter air purifier smoke not furnace electronic air cleaner general electric oral sex video clips free verses for wedding invitations Los angeles medical malpractice lawyers indoor+air+cleaners+and+resellers Diet fitness loss weight reviews on the ionic pro air purifier surf shop air freshener nsaids depakote
Δημοσίευση σχολίου