Τρίτη, Σεπτεμβρίου 27

Yahoogle!

O John Maeda συγκρίνει την εξέλιξη του design των δύο μεγαλύτερων μηχανών αναζήτησης.

yahoogle
Simplicity is about staying simple.

Αν αναρωτηθούμε για τις διαφορές του design ανάμεσα στο Yahoo! και στο Google, ο μόνος ίσως τρόπος για να έχουμε μια εικόνα είναι μέσω του archive.org, του παγκόσμιου αρχείου screenshot (cool ε;).

Σε τόσα χρόνια, πολλά γίνανε και τίποτα δεν έγινε. Μια σειρά screenshots από το '96 ως το '05 μπορεί να μας το δείξει. Η πάνω σειρά είναι η εξέλιξη του Yahoo! και η κάτω η αντίστοιχη του Google. Οπως πιθανόν θυμάσαι το Yahoo! ήταν πρώτο. Οπως βλέπεις, το 1996 το Yahoo! ήταν πολύ διαφορετικό από το Google. Και το 1997 εμφανίστηκε για πρώτη φορά το γνωστό design με τις δύο στήλες. Γύρω στο 2000 όλα γίνανε υπερβολικά σύνθετα για το Yahoo!.

Εντωμεταξύ, το Google βγαίνει από την beta έκδοση και κάνει την εμφάνισή του με μια ανακοίνωση στον υπέρτιτλο για "ευκαιρίες συνένωσης", κάτι που τη δεδομένη στιγμή κάποια ταλεντάκια μηχανικοί και τεχνικοί εκμεταλεύθηκαν, αφού "νοιώσαν τυχεροί". Από το 2000 και μετά το Google αυτοδιαφημίζεται ως η "απλή μηχανή αναζήτησης" και κατάφεραν να κρατήσουν την θέση τους, διατηρώντας τη σελίδα κυριολεκτικά απλή.

Αυτός είναι και ο λόγος που εν έτη 2005 επικρατεί η φράση "google it" ως συνώνυμο του "αναζήτησέ το" και όχι "yahoo it". Το αν αυτό και μόνο είναι κριτήριο επιλογής μόνο ο χρόνος μπορεί να το δείξει. Προσωπικά παρόλο που και το Google και το Yahoo! με εμφανίζουν 3ο, επιλέγω το Google (που σήμερα έχει και τα 7α γενέθλιά του).

από το simplicity


upd2: Στη συνεχιζόμενη αντιπαράθεση μεταξύ των μηχανών αναζήτησης, η Google παρουσίασε ένα νέο, ανανεωμένο ευρετήριο που, σύμφωνα με τους υπεύθυνους της εταιρείας, είναι τουλάχιστον τρεις φορές μεγαλύτερο από οποιαδήποτε ανταγωνιστική πρόταση.

"Σήμερα γιορτάζουμε τα έβδομα γενέθλιά μας... Ήταν μια δυνατή χρονιά αυτή που πέρασε", δήλωσε ο CEO του Google, Eric Schmidt, σε τηλεφωνική συνέντευξή του στο CNET, και αμέσως μετά κατέγραψε όλα τα νέα προϊόντα που παρουσίασε η εταιρεία του τους προηγούμενους δώδεκα μήνες (Google Talk, Google Earth, Google Video και Google Desktop Search), για να συμπληρώσει "Προσπαθούμε πάντα να επεκτείνουμε το ευρετήριο της μηχανής αναζήτησης. Πάντα ήμασταν καλύτεροι από τους άλλους. Σήμερα ανακοινώνουμε πως, όσον αφορά στις μοναδικές σελίδες, το ευρετήριο που αξιοποιεί το Google Search, είναι τρεις φορές μεγαλύτερο από το ευρετήριο οποιασδήποτε άλλης μηχανής αναζήτησης."

Ο Schmidt, ωστόσο, δεν αποκάλυψε τον ακριβή αριθμό σελίδων που είναι καταχωρημένες στο ευρετήριο του Google (πριν την ανανέωση υπολογίζονταν στα 8 δισ.). Επιπρόσθετα, η εταιρεία ενθαρρύνει τους χρήστες να δοκιμάσουν οι ίδιοι όλες τις δημοφιλείς μηχανές αναζήτησης, για να διαπιστώσουν ποια είναι αυτή που τους καλύπτει περισσότερο. Τον προηγούμενο μήνα, το Yahoo! ισχυρίστηκε πως το ευρετήριο της δικής του μηχανής αναζήτησης είχε ξεπεράσει το Google, ωστόσο, σύμφωνα με τους ειδικούς, σημασία δεν έχει ο αριθμός των σελίδων που διατηρούνται στα ευρετήρια, αλλά η αποτελεσματικότητα της ανάλυσής τους. Τόσο το Yahoo! όσο και το Google ισχυρίζονται το καθένα για λογαριασμό του ότι διαθέτουν την καλύτερη μηχανή αναζήτησης ? ωστόσο, τα πάντα κρίνονται εκ του αποτελέσματος.

Από το CNET News


Feeling lucky?

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Very cool design! Useful information. Go on! » »