Ρίξε μια ματιά στο άρθρο του Mark C. Russell στο Usability News με θέμα: "Using Eye-tracking to Supplement Usability Testing"
This article discusses how eye-tracking can be used to supplement traditional usability test measures (...) Results show that eye-tracking data can be used to better understand how users initiate a search for a targeted link or web object. Frequency, duration and order of visual attention to Areas of Interest (AOIs) in particular are informative as supplemental information to standard usability testing in understanding user expectations and making design recommendations.Ενδιαφέροντα αποτελέσματα από την χρήση της τεχνολογίας eye-tracking σε χρήστες internet. Πολύ χρήσιμα συμπεράσματα είδικά για το σχεδιασμό επαγγελματικών site και e-shop.
Καιρός να αναθεωρήσουν ορισμένοι τις απόψεις περί στάνταρ στην τοποθέτηση ορισμένων στοιχείων πάνω στο site, καθώς και την χρήση του design στην καθοδήγηση/βοήθεια στην πλοήγηση του χρήση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου