« Home | The Yes Men: Το μάθημα του Finesterra » | Scrollbars » | macephemera Επιτέλος, άλλο ένα ελληνικό Mac-site ά... » | Ο Πύργος της Ελευθερίας ξανασχεδιάστηκε » | Survey Response Rates » | Erwtikon » | Ενας επισκέπτης από την Αραβία (;) » | Newpiece Magazine » | Royal College of Art Show » | Drag and Drop [Ajax] »

Παρασκευή, Ιουλίου 1

» Quentin: Βασιλιάς των κλεφτών

tarantino

Σήμερα στο Wired.News η Beth Pinsker έχει ένα μικρό αλλά καυστικό άρθρο με πολλές (!!!) αποκαλύψεις για τον Tarantino και τις τεχνικές του.

Οταν ο Quentin έκανε την εμφάνισή του το 1992 με το Reservoir Dogs, ενθουσίασε τον κόσμο (προσωπικά δηλώνω μεγάλος φαν) με το ύφος του, τους διαλόγους και το άριστο συνδιασμό ωμής βίας, ποπ κουλτούρας και χιούμορ.

Από τότε, ως και τώρα ακόμη με το Kill Bill, κατηγορήθηκε για "ξεπατίκωπα" σκηνών από άλλες ταινίες και μάλιστα πολύ γνωστές, όπως το Clockwork Orange, City on Fire και το Lady Snowblood. Το τελευταίο μάλιστα σε σημείο που επανακυκλοφόρησε σε DVD με υπότιτλο Το αυθεντικό Kill Bill.

Το άρθρο συνεχίζει λέγοντας πως για μια ολόκληρη γενιά νέων δημιουργών (Wes Anderson, Robert Rodriguez, Stephen Chow) η αντιγραφή σκηνών είναι κάτι φυσικό, αλλά παρόλαυτά ο Tarantino παραμένει ο καλύτερος "κλέφτης", και παραθέτει 5 παραδείγματα της Τέχνης του:

1. Η κλασική σκηνή του Reservoir Dogs [1992] με τους χαρακτήρες να αλληλοαπειλούνται με τα όπλα τους, είναι ίδια με το τέλος του City on Fire [1987], μόνο που στην εκδοχή του Tarantino υπάρχει πιο πολύ αίμα.

2. Η αηδιαστική σκηνή με το κόψιμο του αυτιού στο Reservoir Dogs [1992], χρωστά πολλά στην επιρροή του Quentin από τον Stanley Kubrick και το A Clockwork Orange [1971].

3. Σχεδόν ολόκληρο το Kill Bill Vol. 1 [2003], κυρίως η ιστορία του για μια γυναίκα σαμουράι που θέλει να πάρει εκδίκηση για το θάνατο του παιδιού της, μοιάζει σε μεγάλο βαθμό το Lady Snowblood [1973]. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το πλάνο των κακών.

4. Η πανέμορφη Daryl Hannah σαν δολοφόνος ντυμένη νοσοκόμα στο Kill Bill, Vol. 1 [2003] θυμίζει κάτι; Πιο πολύ την αντίστοιχη νοσοκόμα του Black Sunday [1977].

5. Ο ίδιος ο Tarantino έχει πει: "Οι αγαπημένες μου μουσικές επενδύσεις ήταν πάντα σε ταινίες του Jean-Luc Godard". Ονόμασε μάλιστα την εταιρεία παραγωγής του A Band Apart από τον αυθεντικό τίτλο του Band of Outsiders [1964], Bande ? part.

+. Οι "ειδικοί" γνωρίζουν την ιδιαίτερη συμπάθεια του Tarantino στο να αντιγράφει και τον εαυτό του. Παράδειγμα το ντύσιμο της Uma Thurman στο Pulp Fiction [1994] που είναι ολόιδιο με αυτό της Pam Grier στο Jackie Brown [1997].

Ολα αυτά για τα οποία τον "κατηγορούν" μαζί με τα υπόλοιπα "κολλήματά" του, όπως τη μη-γραμμική εξέλιξη της ιστορίας, τα ονόματα που αφήνουν εποχή (Honey Bunny, Mr White, Blonde, Orange κλπ., Black Mamba), το μεγάλο ρόλο που παίζουν οι βαλίτσες και οι χαρτοφύλακες στις ταινίες του (Pulp Fiction, Reservoir Dogs, Jackie Brown, True Romance, and Kill Bill:Vol.2), η έντονη ωμή βία, αλλά και οι σκηνές βίας εκτός πλάνου, οι αναφορές του σε cult ταινίες και εκπομπές, τα κλασικά αυτοκίνητα που οδηγούν οι χαρακτήρες του, είναι το προσωπικό του ύφος που αγάπησαν οι φαν του.

Είτε "κλέφτης" είτε όχι ο QT είναι από τους μεγαλύτερους και -πλεον- κλασικούς δημιουργούς της τελευταίας γενιάς.

περισσότερα για τον Quentin:
_ Imdb.com
_ Tarantino Archives
_ God among directors
_ Crime Spree (QT fanlisting)

ακούγοντας:
_ Symposium - Twist
_ Space - Neighbourhood

By Nassos K. @ 7/01/2005 08:30:00 μ.μ.
_

12 σχόλια

  1. Blogger schottkey έγραψε 7/01/2005 12:35:00 μ.μ.  
    Σίγουρα έχει δανειστεί πολλά από πολλούς ο Ταραντίνο. Το να ονομάζει την εταιρεία του από μια ταινία του Γκοντάρ δεν είναι κάτι επιλήψιμο, απλά αποτίει φόρο τιμής. Αυτό δεν τον κάνει κακό σκηνοθέτη . Άσχετα αν παίρνει δάνεια από αδερφούς Λάο, Πέκινπα, Τσαν Γουκ Παρκ ή οτιδήποτε άλλο, έχει προσωπικό στυλ. Αρκεί κάποιος να δει πόσα κακέκτυπα του Pulp Fiction έχουν γυριστεί μόνο για να καταλάβει την επιρροή του στο σημερινό σινεμά.
  2. Blogger newManifesto έγραψε 7/01/2005 03:17:00 μ.μ.  
    όπως όλοι γνωρίζουμε δεν υπάρχει παρθενογένεση στην τέχνη ... όλοι αντιγράφουν - δανείζονται από όλους ... το ταλέντο τελικά είναι να ξέρεις ποιον να αντιγράψεις ή από ποιον να δανειστείς
  3. Blogger CrazyMonkey έγραψε 7/01/2005 03:29:00 μ.μ.  
    Ετσι είναι.
    Ακόμη και στη γραφιστική έχουμε τους κορυφαίους αντιγραφίστες ;-)
    Σκοπός ειναι το τελικό αποτέλεσμα να ειναι κάτι φρέσκο και πολύ καλό και όχι κακέκτυπο του πρωτότυπου.
  4. Blogger DiS έγραψε 7/01/2005 05:29:00 μ.μ.  
    οκ, την είπατε εσείς την άποψή μου οπότε πάω να γράφω σοφά πράγματα σε κανα άλλο blog :-P
  5. Blogger koita_me έγραψε 7/02/2005 08:17:00 μ.μ.  
    Prosethese kai esy to onoma sou -> http://www.live8live.com/


    btw ...exeis polu wraio blog.Akribws etsi opws tha eprepe na einai ola.Oxi na diavazoume gia tis mbougades kai ta aplyta rouxa pou kremase o apenanti!
  6. Blogger Oneiros έγραψε 7/02/2005 11:58:00 μ.μ.  
    Από κάποια άποψη, πάλι καλά που υπάρχουν σκηνοθέτες όπως ο Tarantino κι οι αδελφοί Wachowski (πρίγκηπες όλοι του cinematic guild of thieves), που, με τα εξόφθαλμα αλλά εντυπωσιακά δάνειά τους, ανανεώνουν κινηματογραφικά μεγαλεία και βάζουν τον κόσμο να ψάχνει επιρροές. Το πρόβλημα είναι η υπερβολική αυτοαναφορικότητα και η τυποποίηση που επιδιώκουν τέτοιοι ..ολιστικοί δημιουργοί με σκοπό να χαρακτηριστούν instant cult τα έργα τους (πολύ διαδεδομένη αυτή η τάση στην εποχή μας). Πχ, όσον αφορά τους διαλόγους, κάπου νομίζω ότι προτιμούσα τους ατακο-γραφιάδες που δεν έπαιρναν πολύ στα σοβαρά τον εαυτό τους.
  7. Blogger Estarian έγραψε 7/04/2005 11:11:00 π.μ.  
    Μου αρέσει και εμένα ο ψυχάκιας, αλλά το Kill Bill συγνώμη κιόλας, το βρήκα μεγάλη πατάτα. Μου είχαν υποσχεθεί ωκεανούς αίματος και είδα μόνο κάτι σταγόνες..
    Πάντως τα Reservoire dogs, Pulp Fiction και η υπερ-ταινία From Dusk Till Dawn (έστω και οχι απο την καρέκλα του σκηνοθέτη), είναι μνημεία... σεβασμός λέμε..
  8. Blogger CrazyMonkey έγραψε 7/04/2005 11:54:00 π.μ.  
    @Damsel in Stress
    Χαίρομαι που συμφωνούμε ;-)

    @koita_me
    Φυσικά και πρόσθεσα το όνομα μου, αν και δεν ξέρω αν αυτό είναι αρκετό για ησυχάσει η συνείδηση κάποιου.
    Ευχαριστώ για τα λόγια σου.

    @Oneiros
    Συμφωνώ (και πάλι) μαζί σου, με τη διαφορά πως αν είναι να δώ μια καλή ταινία προτιμώ τους ολιστικούς δημιουργούς, από κάτι άλλους.

    @Estarian
    To Kill Bill μεγάλη πατάτα; Σίγουρα το είδες ή έμεινες στα trailer; Δοκίμασε να το δεις. Α!και μη ξεχνάς είναι 2 ταινίες. Οσο για το αν το From Dusk Till Dawn είναι υπερ-ταινία έχω κάποιες διαφωνίες. Αλλωστε το νο.1 το δικό μου είναι αυτό.
  9. Blogger Estarian έγραψε 7/04/2005 01:26:00 μ.μ.  
    Είδα μόνο το 1 και ξενέρωσα αφάνταστα.
    Μονο η φάση με το άνιμε μου άρεσε. Κατά τα άλλα πάνω που πήγα να χαρώ στη μεγάλη σφαγή, μου το έκανε ασπρόμαυρο και μετά μου έδειχνε να σφάζονται σκιές. Εκεί τον γαμωσταύρισα..
  10. Blogger lefty έγραψε 7/04/2005 03:00:00 μ.μ.  
    Το 1 δεν ήταν και κορυφή, αλλά όχι και πατάτα...

    Το Vol. 2 αριστοτεχνικό.
  11. Blogger Zpi έγραψε 7/04/2005 05:01:00 μ.μ.  
    Tarantino rulez

    Εμένα πάντως μου άρεσαν τα Kill Bill.

    "Ονόμασε μάλιστα την εταιρεία παραγωγής του A Band Apart από τον αυθεντικό τίτλο του Band of Outsiders [1964]"

    Συμφωνώ κι εγώ με την γνώμη του schottkey ότι ο Ταραντίνο αποτίει φόρο τιμής, αλλά ο ίδιος ο Γκοντάρ φαίνεται ότι έχει διαφορετική γνώμη:
    "Καλά θα κάνει ο Ταραντίνο να αρχίσει να μου στέλνει λεφτά" δήλωσε ο Γκοντάρ, σύμφωνα με άρθρο εφημερίδας, σχολιάζοντας την ονομασία που χρησιμοποίησε ο Ταραντίνο (βλ. πνευματικά δικαιώματα)
  12. Anonymous Ανώνυμος έγραψε 4/17/2006 02:13:00 π.μ.  
    τΟ ΚΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΊΑΝ ΚΟΙΝΟΤΥΠΟ PULP FICTION ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΝ ΗΧΟ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΗΟLLYWOOD TO ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ,ΕΧΕΙ ΞΕΧΑΣΤΕΙ.ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΒΑΡΙΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΚΛΑΣΣΣΣΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ.ΠΑΡΟΛΟ. ΜΙΑ ΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΤΑΡΑΝΤΙΝΟ ΤΑ 4 ΔΩΜΑΤΙΑ.ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΙΧΤΕΙ ΠΑΡΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΑΝΤΕ ΔΥΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ TV.KRIMA TO ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΤΟ ΤΕΛΟΣ.Η ΑΜΕΡΙΚΗ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΟΝΕΙΡΟ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ.ΑΣΧΕΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ BUSH K.A-GIATI METAΞY MAS ΕΜΕΝΑ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΔΕ ΜΕ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ- ΚΑΙ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΡΧΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΛΛΑ ΜΙΑ ΑΝΑΣΑ ΑΛΗΘΕΙΑΣ.ΑΥΤΟ ΝΟΜΙΖΩ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΤΑΡΑΝΤΙΝΟ ΤΑΡΑΝΤΙΝΟ ΣΠΑΝΙΟΣ ΟΠΩς Η ΠΟΥΤΑΝΑ Η ΧΕΛΩΝΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΚΑΤΟΥΡΗΣΕ ΤΟΝ ΤΑΦΟ.ΓΑΜΩ ΤΟ.
    ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
    CIAO

Δημοσίευση σχολίου

« Home