Η εύκολη πλοήγηση και το usability (χρηστικότητα είναι σωστός ελληνικός όρος άραγε;) είναι τα βασικότερα στοιχεία για να κάνουνε ένα site φιλικό στο χρήστη (user friendly). Είναι όμως πολλά εκείνα τα site, ακόμη και επαγγελματικά, που κάνουν τα πάντα για να πατήσεις το κόκκινο x πάνω δεξιά στον browser.
Ισως είμαι υπερβολικός, αλλά είναι μερικά πραγματάκια που μπορούν να με διώξουν από ένα site πολύ γρήγορα. Μάλιστα, όσα περισσότερα συγκεντρώνονται στην ίδια σελίδα τόσο γρηγορότερα φεύγω.
1) Μουσική, ή οποιαδήποτε λούπα ή άλλη ηχογράφηση παίζει μόλις φορτώσει η σελίδα (ή και νωρίτερα πολλές φορές) χωρίς να μπορώ να την κλείσω. Ναι, υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που βάζουν να παίζει το Porcelain του Moby στη αρχή για να εντυπωσιάσουν τους επισκέπτες τους.
Δεν είμαι εναντίον της μουσικής ή των ηχητικών κλιπ, ίσα ίσα, απλά πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο και πάνω απ'όλα να μπορεί ο χρήστης να επιλέξει αν και πότε θα ακούσει κάτι και τί.
2) Κινούμενα .gifάκια, ειδικά αυτά e-mail που στριφογυρίζουν και άσχημα γραφικά. Π.χ. αυτό το site υπάρχει πραγματικά online. Μα, δες τον ανεμιστήρα! Και το αγαπημένο μου... Mouse pointers με κίνηση ή να αφήνει αστεράκια από πίσω ή να είναι ένα ανθρωπάκι που κουνάει τα χέρια του. Ο,τιδήποτε για να μου αποσπάσει την προσοχή και να μου σπάσει τα νεύρα.
Το αποκορύφωμα είναι ότι δεν χρησιμοποιούν μόνο ένα τέτοιο gifάκι αλλά τόσα πολλά που το site μοιάζει τελικά με την Times Square.
3) Δεν δουλεύει σε ***. Ισως έπρεπε να το έχω πρώτο. Συνήθως το αντιμετωπίζω με τον Firefox. Μα, είναι δυνατόν να σχεδιάζεις ένα site και να μην το τεστάρεις σε κάθε πλατφόρμα, σε κάθε browser; Εκτός αν νομίζεις ότι όλοι νοιαζόμαστε για σένα και το site του και δεν μπορούμε να κάνουμε δυο κλικ και να βρούμε την πληροφορία ή το προϊόν αλλού. Π.χ. αυτό το video club.
Ο browser σας είναι: Firefox1Το ξέρω ότι έχω Firefox, και δεν θέλω να κατεβάσω κανέναν ΙΕ. Μου είναι πιο εύκολο να κάνεις εσύ το site να δουλεύει! Οσο για την βέλτιστη προβολή, μην ανησυχείς. Ασε με να κάνω τη δουλειά μου κι ας μην φαίνεται το σεμεδάκι καλά.
Το site έχει σχεδιαστεί για βέλτιστη προβολή στον browser Internet Explorer. Μπορείτε να κάνετε download την τελευταία έκδοση του Internet Explorer ακολουθώντας το παρακάτω link.
4) Δύσκολη ή και ακατανόητη πλοήγηση. Που είμαι; Τι κάνω; Που να πατήσω τώρα; Εδώ είναι που ο designer μπορεί να μας δείξει από ποιο πλανήτη ήρθε ή τι ναρκωτικά παίρνει. Διαφορετικά μενού ανα σελίδα, κουμπιά ακαθορίστου σχήματος που πρέπει να πας πάνω τους για να σου πουν που θα πας αν τα πατήσεις, κανένα link για την αρχική σελίδα, είναι κλασικά παραδείγματα. Ακόμη καλύτερα είναι τα Περί (about us) και Συχνές Ερωτήσεις (FAQs) που πιο πολύ σε μπερδεύουν παρά διευκολύνουν.
Μην ξεχνάτε! Design δεν είναι μόνο γραφικά, είναι και η σωστή δομή του περιεχομένου.
5) Pop-up.. Κι άλλο pop-up... Τόσα πολλά που ακόμη και το πολύ καλό blocker του Firefox παραβλέπει μερικά. Πάνω από τον browser, κάτω από τον browser, πίσω από τον browser. Φτάνει!
Τελευταία, μάλιστα, ανακαλύψανε και τα flash pop-ups. Σίγουρα λιγότερο ενοχλητικά, και πιο καλαίσθητα, μόνο... σας παρακαλώ... μην ξεχνάτε εκείνο το x για να μπορώ να τα κλείνω! Ακούς Pathfinder;
6) Page not found. Πόσο δύσκολο είναι να ενημερώνει κάποιος τα links του ή έστω να τα κατεβάζει; Ειναι πολύ εκνευριστικό, να βρίσκεις αυτό που θέλεις μέσω Google ή κάποιου forum και τελικά το link να είναι σπασμένο. %$#%@^@^%
7) Εκφράσεις τύπου "Kick Ass" (π.χ. "Kick Ass Copy-Writing Service" ή "Kick Butt Web Marketing"). Δεν ξέρω αν θεωρείται πετυχημένο marketing, αλλά προσωπικά με εκνευρίζει αφάνταστα. Θεωρώ πολύ καλύτερη μια καθαρή, αναλυτική παρουσίαση ενός προϊόντος-υπηρεσίας με τεχνικά χαρακτηριστικά κλπ., παρά ένα τεράστιο banner "Το πιο γαμάτο σεσουάρ της αγοράς. Κάνε κλικ!"
8) Υπερβολική ή άσκοπη χρήση Flash. Ok, κι εγώ την πάω την Marcomedia, και δεν μπορώ να πω, όλοι το χρησιμοποιήσαμε στην αρχή. Ιδιαίτερα όταν το Flash 4 έκανε τα πρώτα του βήματα. Δεν υπήρχε site που να μην ξεκινούσε με flash intro (το οποίο οι εταιρίες web design χρέωναν με εξωφρενικές τιμές). Εν έτη 2005, το flash έχει εξελιχθεί και μαζί και η αισθητική μας. Οχι άλλο κάρβουνο! Και μάλιστα με 564kb loading χωρίς δυνατότητα παράλειψης (skip intro).
9) Λίγο contrast παραπάνω, παρακαλώ. Πόσο cool είναι το διάφανο; Μπορεί και πάρα πολύ, ειδικά με σωστή χρήση σκιών γίνεται πολύ trendy, ε φανταστικέ web designer; Ναι, αλλά πόσο cool είναι το σχεδόν αόρατο;
Και με ενοχλεί όταν το βλέπω κι από ελληνικές εταιρείες με μεγάλο portfolio. Τι να πω; Μόδα είναι θα περάσει (;)
10) Τεράστια "σεντόνια" κειμένου, πολλές φορές χωρίς παραγράφους. Το internet δεν είναι βιβλίο, ούτε περιοδικό ή εφημερίδα. Κι αν κάπου χρειάζονται αναλύσεις επί αναλύσεων, φρόντισε να μου δώσεις κάπου το ζουμί του κειμένου με μια ματιά.
Το internet είναι μέσο που χρήστης θέλει να κάνει την δουλειά του και να πάρει την πληροφορία που θέλει γρήγορα και εύκολα διαβάζοντας μικρά κομματάκια κειμένου. Οι παράγραφοι και τα "κενά τμήματα" είναι καλές λύσεις. Να μου το θυμηθείς που θα γίνουν μόδα και οι στήλες.
Αυτά λοιπόν είναι τα κυριότερα. Είναι κι άλλα, βέβαια, πολλά ακόμη, αλλά που θα πάει... μωρό είναι ακόμη το internet. Θα μεγαλώσει... όχι;
4 σχόλια:
"Το internet είναι μέσο που χρήστης θέλει να κάνει την δουλειά του και να πάρει την πληροφορία που θέλει γρήγορα και εύκολα διαβάζοντας μικρά κομματάκια κειμένου. Οι παράγραφοι και τα "κενά τμήματα" είναι καλές λύσεις. Να μου το θυμηθείς που θα γίνουν μόδα και οι στήλες."
συμφωνώ και επαυξάνω! Τί είναι αυτό το πράγμα με τα κατεβατά; νομίζουν ότι η σελίδα είναι βιβλίο, δηλ θα διαβάσω το μισό, θα το κλείσω και το υπόλοιπο στο κρεβάτι μου πριν πάω για ύπνο;
επίσης πόσες φορές έχω δει και μου σπάει τα νέυρα, φράσεις του στυλ "Το μεγαλύτερο portal στην Ελλάδα για..." ή "Η καλύτερη σελίδα για...". Έλεος δηλαδή, δείτε και καμιά άλλη σελίδα γύρω σας!
Μου αναθέσανε να κάνω μια σελίδα για την δουλειά του μπαμπα μου...(τσάμπα). Ε πήρα και εγώ το NetObjects (αν με πληρώνανε μπορεί και να έκανα κάτι καλύτερο) και έφτιαξα μια αξιοπρεπέστατη σελιδούλα...
Την βλέπει ο συναίτερος... Οοοοοχι λέει. στην αρχη να έχει τα αρχικά της εταίριας να πέφτουνε τα γραμματα και να γυρίζουνε γύρω γύρω. Μετά λεει στις χώρες που δραστηριοποιούμαστε θα βάλεις ένα χάρτη της ευρώπης με αστεράκια να αναβοσβήνουβε.
Τσάμπα ο κόπος περι user friendly site και ταχύτητες και modem και σπαστικων flash (τί είναι flash μου λέει μετά?)
Ε τσαντίστικα και κατέβασα και αυτό που είχα φτιάξει...
Αν θες να δεις την αποκορύφωση του κακού web design, έλα εδώ.
You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it Monoamine oxidase inhibitor xanax bipolar+valtrex Free acyclovir information online appartamenti last minute bmw motoren Antidepressant and animal models Local band promotion site mcse instructor resume Valtrex contraindications for rheumatoid arthritis Aging anti care organic product skin 2006 - nissan pathfinder Renaissance grand hotel st louis mo http://www.zoloftvspaxil.info/Paxil_having_affair.html funny videos mp3 mpeg about asians 2002 acura wheels and tires Affiliate debt program settlement Farmers insurance jerry wheeler valtrex common side effects how does valtrex help Patents lebanon
Δημοσίευση σχολίου