Τετάρτη, Νοεμβρίου 16

Google Γιουνικ Χιτς

Αλλη μια νέα υπηρεσία από την Google, το Analytics, είναι ένα λογισμικό ανάλυσης web traffic με όμορφα στατιστικά και απλό σχεδιασμό, που παρέχεται δωρεάν.
Introducing Google Analytics.
Sophisticated. Easy. Free.
Στην αρχή μου φάνηκε σαν το Alexa, αλλά τελικά είναι κάτι σαν τα γνωστά σε όλους τους μπλοκγεράδες, τράκερς, αλλά από την Google. Δείχνει πιο γρήγορο, αναλυτικό αλλά και πιο εύκολο. Ακόμη και για τον επαγγελματία μπλογκερά το Analytics συνεργάζεται άψογα με το AdWords (λεφτά με τη σέσουλα...).

Να δούμε που θα φτάσει η Google με αυτήν την πολιτική...

Μέχρι χθές το Google Analytics λεγόταν Urchin (από μια εταιρεία που αγόρασε η Google) και κόστιζε $200 (διορθώστε με αν κάνω λάθος) για κάθε site.
To browsing στο Keyhole (ex. Google Earth) κόστιζε $200. Όταν το αγόρασε η Google έγινε δωρεάν.


Και για όσους τους φαίνονται κινέζικα όλα αυτά, έχουμε και λέμε:
Μεθόδοι ανάλυσης επισκεψιμότητας ιστοσελίδων.

1. H Alexa Toolbar
Η Alexa χρησιμοποιεί μια μπάρα εργαλείων η οποία ενσωματώνεται στον Internet Explorer, καταγράφει κάθε σελίδα που βλέπουμε και στέλνει τα στοιχεία αυτά σε έναν server της Alexa o οποίος μας δίνει τα στατιστικά. Αυτό σημαίνει ότι ΔΕΝ καταγράφονται οι επισκέψεις μια σελίδας όταν αυτή έχει εμφανιστεί σε άλλο browser, και γενικότερα σε όποιον δεν έχει εγκαταστήσει την Alexa toolbar. Είναι λοιπόν μια καθαρά στατιστική και όχι απόλυτη μέθοδος ανάλυσης της επισκεψιμότητας.

2. Log analyzers
Όλοι οι webservers καταγράφουν στοιχεία των χρηστών που επισκέπτονται τις σελίδες τους. Δηλαδή κάθε φορά που εμφανίζεται μια σελίδα σε έναν browser, καταγράφεται, δημιουργώντας έτσι τα απόλυτα σωστά δεδομένα επισκεψιμότητας. Όλα τα σύγχρονα Control Panels (cPanel, Plesk, Ensim), έχουν εγκατεστημένες κάποιες web based εφαρμογές (Webalizer, AWStats) οι οποίες χρησιμοποιούν τα δεδομένα αυτά για να δημιουργήσουν αναφορές, γραφήματα κλπ. .
Το θετικό σε αυτή την περίπτωση είναι ότι δεν χρειάζεται να εγκαταστήσει τίποτα ο webmaster, απλά μπαίνει σε μια σελίδα με τον κωδικό του και βλέπει τα στατιστικά του site του ή των πελατών του.
Το αρνητικό είναι πως τα προγράμματα αυτά δεν είναι και ό,τι το φιλικότερο προς τον χρήστη, και δεν έχουν customization.

3. Υπηρεσίες ανάλυσης επισκεψιμότητας
Στις υπηρεσίες αυτές (Google Analytics, WebStat, SiteCatalyst) χρειάζεται συνήθως να κάνεις signup στις σελίδες τους και εφόσον εγκαταστήσεις ένα javascript ή ένα server side include σε όλες τις σελίδες σου τις καταγράφει σε κάθε επίσκεψη. Όλες αυτές οι υπηρεσίες μέχρι σήμερα ήταν λίγο ακριβές σε σχέση με τα Log analyzers που είναι δωρεάν, αλλά σε κάθε περίπτωση παράγουν πιο όμορφα και λειτουργικά στατιστικά.


Αρον τα unique σου και περιπάτει...

1 σχόλιο:

Tero είπε...

Γεια σου ρε κρέιζυ, μόνος σου γράφεις μια web-related encyclopedia χαΛΛΛαρά!

Thnx for the info, αν και επιμένω να μην βάζω μετρητές επισκέψεων στα blogs μου.

Tero