Τετάρτη, Νοεμβρίου 16

Ozric Tentacles

Τα νεο-ψυχεδελικά ταξίδια ενός από τα πλέον αυθεντικά ψυχεδελικά συγκροτήματα που εξακολουθούν να υφίστανται στη Γηραιά Αλβιώνα.

Ozric Tentacles [colour]

Παρασκευή 18 Nοεμβρίου 2005
Μύλος, Αποθήκη
Τιμή Εισιτηρίου (προπώληση) 20


Το μουσικό αυτό σχήμα δημιουργείται το 1982, όταν ο Joie "Ozrooniculator" Hinton (πλήκτρα) γνωρίζει τον Ed Wynne (κιθάρα) μαζί με τον αδελφό του Roly (μπάσο), τον Nick "Tig" Van Gelder (ντραμς) και τον Gavin Griffiths (κιθάρα). Μοιράζονται ονειρεμένα πρωινά και συζητήσεις σε μία ανοιχτή κατασκήνωση στο Stonehenge και καταλήγουν στην ονομασία του group, Ozric Tentacles. Τα samples και γενικότερα τα εθνικά vibes που έχει συγκεντρώσει ο Hinton, κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του στην Ινδία, αποτελούν την κεντρική ιδέα του ήχου τους.

Η συνέχεια στα σχόλια...

The official site

4 σχόλια:

Nassos K. είπε...

Στη διάρκεια του επόμενου χρόνου, ένας δεύτερος synthesizer player, ο Tom Brookes συμπληρώνει τη μπάντα. Ξεκινούν να συχνάζουν σε ψυχεδελικά clubs του Λονδίνου, όπως στο "The Crypt" και δεν αργούν να γίνουν θαμώνες και σε ένα άλλο "κορυφαίο" ψυχεδελικό venue, στο "Club Dog", στην George Robey pub στο Finsbury Park, βόρεια του Λονδίνου. Τη χρονιά αυτή φεύγει από το group ο Gavin Griffiths για να σχηματίσει τους The Ullulators (στους οποίους συμμετέχει και ο Hinton - όπως και στους The Oroonies - παραμένοντας βέβαια στους Ozric Tentacles), ενώ ο Paul Hankin τον αντικαθιστά, ο οποίος αναλαμβάνει και καθήκοντα percussionist. Οι Ozric Tentacles ακούγονται πλέον στο "Psychedelic Psauna" compilation με το track "Erp Riff 83".

To 1985 κυκλοφορούν τη πρώτη τους κασέτα, "Erpsongs", που περιλαμβάνει τη δουλειά των χρόνων 1984/1985. Ο συνδυασμός των εξωγήινων, space ήχων σε ένα πλωτό soundscape αποτελεί πλέον το χαρακτηριστικό γνώρισμα της μπάντας, το οποίο είναι εμφανές σε πολλά μουσικά τους κομμάτια, όπως στο "Thyroid", ενώ ταυτόχρονα στα "Dots w Thots" και "Velmwend Showed The Ozrics" είναι εμφανείς οι σκληρές rocking τάσεις σε συνδυασμό με το συμπαγές ρυθμικό μέρος υποστηλώνοντας πετάγματα κιθάρας και synthesizer μονοπάτια. Με την κυκλοφορία αυτή ο Tom Brookes αφήνει τους Ozric Tentacles (αργότερα γίνεται μέλος του group Global) και αναλαμβάνει τα double synthesizers ο Ed Wynne, όπως συνεχίζει και σήμερα.

Το 1986 αποτελεί ένα παραγωγικό έτος για το group, κατά τη διάρκεια του οποίου κυκλοφορεί τρεις κασέτες. Η πρώτη κυκλοφορία "Live Ethereal Cereal" (και συγκεκριμένα το "Obstacular Explosion") είναι η πρώτη απόδειξη ότι οι Ozric Tentacles είναι δικαιωματικά το πιο hot ψυχεδελικό group. Το "Tantric Obstacles" ανοίγει με το υπέροχο "Og Ha Be" και συνεχίζει με μία πολύ καλή δουλειά, όπως τα "Τhe Εerie Shards Of Ice" και "Τhe Floating Atmosphear". Διακριτή είναι επίσης και η reggae μορφή των "Oddhamshaw Style" και "Sorry Style". Μία τέταρτη κυκλοφορία ακολουθεί γρήγορα, η κασέτα "There Is Nothing". Η κυκλοφορία αυτή περιέχει περισσότερα ethnic στοιχεία και πολύ περισσότερα τα "The Sacred Turf" και "O-I", όπως επίσης και το "Kola B'pep". Άλλα tracks, όπως το "Invisible Carpet", υπάρχουν απλώς για να δείχνουν πόσο καλά ξέρει να rockαρει το group.


Ο χρόνος που ακολουθεί δεν περιέχει καινούργιες κυκλοφορίες των Ozric Tentacles, κάτι που δε σημαίνει ότι το group δεν είναι και πολυάσχολο. "Too Much Gristle In The Blancmange by Evil Edna's Horror Toilet" είναι ένα είδος συλλογής freaks' Blows Against The Empire, στο οποίο συμμετέχουν underground εξοχότητες σαν τους Webcore, The Magic Mushroom Band, The Ullulators και φυσικά τους Ozric Tentacles. Το project αυτό πραγματοποιείται από τον Hinton και τον Jane Reaction από τους The Ullulators. Μία ακόμη χαρακτηριστική κυκλοφορία της εποχής αυτής είναι το "The Grove Of Selves" by Nodens Ictus, μία κυκλοφορία των Ozric Tentacles χωρίς bass guitar ή percussion, που εξαιτίας αυτού ο Ed Wynne αποφασίζει ότι θα επανακυκλοφορήσουν τα κομμάτια αυτά με διαφορετικό όνομα.

1988... μία χρονιά σημαντική για το group, καθώς κυκλοφορούν για πρώτη φορά σε βινύλιο - παράλληλα με τις κασέτες. "Sliding Gliding Worlds" ένα μικρό αριστούργημα με highlights τα "Omnidirectional Bhadra", "Fetch Me The Pongmaster", "Sliding And Gliding" και "Mae Hong Song". Ακόμα αποτελούν ένα από τα πολλά groups που παίρνουν μέρος στο Hawkwind festival αυτής της χρονιάς και πραγματοποιούν ταύτοχρονα δύο live performances, μία εξαιρετική παρουσίαση στο "Even The Air Is Dreaming" και μία λιγότερο αναγκαία στο "To Do With Circles". Και τα δύο lives τους χαρίζουν το "Travellers' Aid Trust" compilation.

Οι Ozric Tentacles, έτοιμοι πια, κυκλοφορούν το debut τους album κλείνοντας με αυτό τον τρόπο την περίοδο της κασέτας, μία συλλογή που περιλαμβάνει όλα τα μικροπράγματα της πενταετίας 1985/1989. Περιλαμβάνοντας όλα τα ποικίλα styles που τους έκαναν διάσημους, αποτελεί μία καλή είσοδο του group στη μουσική βιομηχανία δίνοντας το συναίσθημα ότι είναι πανέμορφο να μπορείς να στέλνεις μια τόσο καλή μουσική. Το ίδιο υλικό επανακυκλοφορεί το 1991 λανσαρισμένο με το όνομα "Afterwish". Ένα διπλό cd compilation - με λογική τιμή - που προσφέρει δύο ώρες μουσικής με τρία σπάνια tracks. Αργότερα, το 1994 το υλικό που περιέχουν οι κασέτες κυκλοφορεί σε καινούργια έκδοση των έξι cds σε budget τιμή. Φυσικά υπάρχουν και άλλες κυκλοφορίες, κυρίως σε κασέτες, οι οποίες δεν είναι γνωστές στη δισκογραφία τους, λόγω των περιορισμένων copies και της αβέβαιης ταυτότητάς τους. Η μπάντα διαθέτει άφθονο μουσικό υλικό που δεν έχει κυκλοφορήσει και ο Ed Wynne πληροφορεί ότι οποιοσδήποτε του στείλει μία άδεια κασέτα, σίγουρα θα γυρίσει γεμάτη.

Το 1989 το group απολαμβάνει ακόμα μία πρωτιά, τα περιστασιακά τους φωνητικά. Την περίοδο αυτή συμπληρώνει το group ο John Egan παίζοντας φλάουτο και κάνοντας τα φωνητικά στο δίσκο. Ο Egan τους χαρίζει τη σκηνική παρουσία που επιθυμούν. Το debut τους album ηχογραφείται στα studios του Dave Anderson, North Wales. Μη συγγενικοί ρυθμοί, gurgling συνθέσεις, στρατοσφαιρικές κιθάρες και εξωτικές ατμόσφαιρες εισδύουν στο "Pungent Effulgent" και το αποτελέσμα; ...απλά συγκλονιστικό και υπνωτικό! Ξεκινώντας με το εκπληκτικό "Dissolution", ο δίσκος συνεχίζει με την ανάσταση του "O-I" από την κασέτα "There Is Nothing". Κομμάτια που ακολουθούν και ξεχωρίζουν είναι το "The Domes Of G'Bal" για τις reggae αποχρώσεις του, το "Kick Muck" που κατακλύζεται από ασιατικούς ήχους και το "Agog In The Ether" που κλείνει συναισθηματικά το album. Η αρχική μορφή του album υποστηριζόμενο από τo Demi Monde label δύσκολα βρίσκεται στην αγορά και έτσι επανακυκλοφορεί το 1990, περιλαμβάνοντας ένα extra track, το "Wreltch". Η μπάντα αποτελεί πλέον ένα ensemble στερεωμένο στις κολώνες των κιθαριστών Ed και Roly Wynne, keyboardist Joie Hinton, drummer Merv Pepler, φλαουτίστα John Egan και percussionist Paul Hankin.

Αν το "Pungent Effulgent" αποτελεί την καλύτερη δουλειά τους, τότε το "Erplant" την ξεπερνάει. Η ποσότητα των ιδεών και των πειραμάτων τους, καθένα από τα οποία αντιπροσωπεύονται από μία λεία, αρχοντική ακρίβεια, κατακλύζουν το "Erpland" το 1990, σε ένα instrumental tour de force το οποίο ηχογραφείται από ένα δεκαμελές ensemble που περιλαμβάνει δύο ηλεκρονικά keyboards, ένα sampler, τέσσερις percussionists, φλάουτο, μπάσο και κιθάρα. Δημιουργούν μία σχεδόν baroque κομψότητα. Την ίδια στιγμή οι Ozric Tentacles γίνονται masters στη μελωδική εφευρετικότητα της κλασικής μουσικής, , στη ρευστότητα του jazz-rock και στην "οδήγηση" του hard-rock. Το album στολίζεται με ένα υπέροχο ψυχεδελικό landscape από τον καλλιτέχνη Blist, που αντιπροσωπεύει το group στα καλύτερα του. Το album ανοίγει με το "Eternal Wheel" που δημιουργεί μία δυναμική rock είσοδο, ενώ τα "Iscence" και "Valley Of A Thousand Thoughts" αποτελούν τα highlights σε ένα από τα καλύτερα albums των '90s.

Χαρακτηριστικό γνώρισμα στις αρχές της δεκαετίας του '90, αποτελούν οι neo-hippie, new-age Άγγλοι ταξιδιώτες που φέρνουν μαζί τους ένα υψηλό media profile και ο ρόλος τους στην οργάνωση των μουσικών festivals είναι το απαραίτητο στοιχείο, ένα στοιχείο που επωφελούνται οι μπάντες, όπως οι Ozric Tentacles και οι Levellers. Έτσι το 1991 κυκλοφορεί το τρίτο σε σειρά album, το "Strangeitude" που προσθέτει dance beats στα συμφωνικά ποιήματα και στα πολύχρωμα festivals των ήχων. Το άψογο δυναμικό dance track "Sploosh" χρησιμοποιείται στη διαφημιστική καμπάνια για την BMW και έτσι κυκλοφορεί το πρώτο και μοναδικό μέχρι σήμερα single του group περιλαμβάνοντας και το live "The Throbbe".

Το "Strangeitude" είναι το τελευταίο studio album για τα επόμενα δύο χρόνια. Στη διάρκεια των δύο αυτών χρόνων κυκλοφορεί το live διπλό album/single "Live Underslunky". Αυτό αποτελεί έναν λιγότερο μουσικά ενδιαφέρων δίσκο των Ozric Tentacles την εποχή αυτή. Δεν υπάρχει κάποια λαθεμένη επιλογή με τα κομμάτια, αλλά και ούτε με την ποιότητα του ηχού και του μουσικού σχήματος... απλώς κάποια στιγμή η μουσική μπορεί να καταντήσει λίγο νωθρή.

Η μουσική αυτή "κοιλιά" διορθώνεται αμέσως με την επόμενη studio κυκλοφορία του "Jurassic Shift" το 1993. Το album, που πηγαίνει κόντρα στον χρόνο αυξάνοντας τα παριβαλλοντικά, κοσμικά, new-age και ethnic στοιχεία, εισάγει τους Ozric Tentacles στα charts. Στη διάρκεια της ηχογράφησής του, ο Roly Wynne που έχει περάσει αρκετό καιρό μακριά απο το group, τους εγκαταλείπει για να συμμετάσχει στο punk group "Damidge" και αργότερα στο "Divine Soma Experience". Τη θέση του αναλαμβάνει ο Zia Geelani.

Το 1994 ακολουθεί με την κυκλοφορία του "Arborescence", ένα εκπληκτικό album πακεταρισμένο με το καλύτερο artwork, μετά το "Erplant". Εισαγωγή αποτελεί το hard rock "Astro Cortex", ενώ εντύπωση κάνει το "Al-Salooq" με τα έντονα ανατολικά στοιχεία. Μετά την κυκλοφορία του album, ο Joie Hinton εγκαταλείπει το σχήμα για να αφιερώσει τις ενέργειές του σε ένα dance side project, στους "Eat Static". Ο Merv Pepler ακολουθεί λίγο αργότερα. Τις κενές θέσεις καλύπτουν οι Rad (ex-Damidge) και Seaweed (ex-Thunderdogs) στα ελικοειδή instrumental albums "Become The Other" και "Curious Corn".

"Become The Other"... το πρώτο studio album με το καινούργιο αυτό line-up ποικίλει σε μουσική, από το hard rock "Cat DNA" σε συνδυασμό με τη funky κιθάρα και το βίαιο φλάουτο μέχρι το "Vibuthi" με την αρμονική σχέση της ακουστικής κιθάρας με των ήχων των κουδουνιών. Το "Ghedengi" με τα φιδίσια bass lines σε οδηγούν στο καλύτερο track του album, το "Neyrochasm", το οποίο σε ταξιδεύει με το συμπαγές και το επιβλητικό του hard rock solo. Το ομότιτλο κομμάτι είναι και η τελευταία και οριστική συνεργασία του Ed Wynne με τον Joie Hinton.


Μετά από πολλά επιχειρηματικά προβλήματα, το group υπογράφει συμβόλαιο με την Snapper Records και κυκλοφορούν το δέκατο τρίτο album, το "Curious Corn" (1997) με επτά tracks, περιλαμβάνοντας τα "Spyroid" και "Afroclonk". Οι Ozric Tentacles πραγματοποιούν μία παγκόσμια περιοδεία, την πρώτη τους μετά από τρία χρόνια προσπαθειών. Τον επόμενο χρόνο το group προσκαλείται στην Αμερική για να ηχογραφήσει ένα live gig, το οποίο και κυκλοφορεί μέσω του internet. Το αποτέλεσμα ακούγεται μετά από ένα μήνα στο album "Spice Doubt" (1998).

Το επόμενο album είναι το remix album "Floating Seeds" που κυκλοφορεί το 1999, αλλά δυστυχώς δεν έχει την ανταπόκριση που χρειάζονται οι Ozric Tentacles. Περιέχει κάποιες ενδιαφέρουσες στιγμές των Steve Hillage, Eat Static και Zion Train. Από το σύνολο αυτό ξεχωρίζουν τα πολύχρωμα ταλέντα του Blist.

Περισσότερα προβήματα οδηγούν τους Ozric Tentacles στη δημιουργία δικής τους δισκογραφικής εταιρείας, την Stretchy Records. Έτσι κυκλοφορούν το album "Waterfall Cities", ένα πιο progressive album εμπνευσμένο με περισσότερους ηλεκρονικούς ήχους που σε τινάζουν σε ένα πολύχρωμο acid-squelch fest. Τα "Sultana Detrii" και "Aura Borealis" αποτελούν τα highlights του album.

Τα επόμενα χρόνια που ακολουθούν περιλαμβάνουν γνώστες στο φανατικό κοινό δουλειές των Ozric Tentacles, καθώς πια έχουν καταξιωθεί στη μουσική βιομηχανία με την Stretchy Records. Παίρνοντας μέρος σε festivals και παίζοντας live αμέτρητες ώρες σε διάφορα clubs, οι Ozric Tentacles κάνουν επιτυχία με το "Hidden Step" (2000), το "Pyramidion" - που έχει έντονη τη σχέση του Ed Wynne με την Αιγυπτιολογία - και τέλος το "Live At Pongmasters Ball" (2002).

Αυτή η μακρά μουσική πορεία, τα διάφορα προβλήματα που αντιμετώπισε ο πυρήνας του group και οι τεράστιες προσπάθειες τους για αναγνώριση, τους επιβραβεύουν και έτσι σήμερα έχουν υπέρ τους το μεγαλύτερο δικτυακό κοινό σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι Ozric Tentacles, πιο ώριμοι από ποτέ και με πιο ανανεωμένο line-up, κυκλοφορούν το καινούργιο τους album "Spirals In Hyperspace" (2004) - σε συνδυασμό με το "Eternal Wheel" (Best Of) - με τους γνωστούς ψυχεδελικούς, space και ethnic ήχους... και εμείς τους καλωσορίζουμε με ανοιχτές αγκάλες!

Και φυσικά... συνεχίζεται...

από τα rocking.gr και avopolis.gr

0comments είπε...

Μη ξεχάσεις να πάρεις και μπλουζάκι. Σε κάθε περιοδεία τους τα μπλουζάκια που πουλάν είναι απίστευτα! Groove on!!

Γιώργος είπε...

Vita Voom.Κομματάρα!

Ανώνυμος είπε...

What a great site cleaning dealer european mattress Buick specifications Drive while flat tires Best bulk mailer Metallic fabric pants