Τρίτη, Απριλίου 12

Μακεδονία ή μακεντόνια;



Να σας πω όλους εσάς εκεί εξω... Ακούτε; Ξέρετε εσεις σε ποιους μιλάω. Αφήστε τα φλώρικα "Θα δούμε" και "Ηρεμία". Ναι! Το ζήτημα δεν ειναι ο Μακεδονικός Χαλβάς ούτε η διεθνής καριέρα του Κώστα Μακεδόνα. Είναι πολύ περισσότερα απ'αυτό! Ούτε λέω να πάμε στην άλλη μεριά και να το παίξουμε οπαδοί του κάθε ΚαρατζαΒελοΛιακόΠουλου και να βγούμε ανεξέλεγκτα στους δρόμους και να φωνάζουμε, ούτε να γίνουμε βάρβαροι.
Απλά να μην είστε κότες σας ζητάω.
Ακου λέει "το όνομα "Republika Makedonija-Scopje" σε κυριλλική γραφή και αμετάφραστη αποτελεί βάση διαπραγμάτευσης και είμαστε έτοιμοι να προσέλθουμε με θετική και εποικοδομητική διάσταση". Πάτε καλά;
Κι αν δεν μπορείτε ή δεν θέλετε, μαζευτείτε όλοι οι 300 και βγάλτε μια ομόφωνη απόφαση. Δεν χρειάζετε να σας πω ποιά, ετσι; Κι αν και πάλι κοτάτε, δεν υπάρχει πρόβλημα, εμείς είμαστε εδώ με τη λύση.

Δημοψήφισμα!

Εχετε βαρεθεί να την ακούτε τη λέξη τελευταία; Μήπως κάτι σημαίνει αυτό; Να χέσω και τις γκρίζες επιστολές σας. Μιλήστε..! Καθαρά και ντόμπρα. Κι αφήστε μας να διαλέξουμε μόνοι μας.
Γιατί μετά δεν θα δείτε τους Ελληνες στους δρόμους απλά για συλλατήριο, αλλά με ρόπαλα, πέτρες, και κουτιά μακεδονικό χαλβά, και θα κάνουμε και σεξ με το έτσι θέλω!


update: Βάση προς διαπραγμάτευση, χαρακτηρίζει η κυβέρνηση την πρόταση του Μάθιου Νίμιτς (pathfinder.gr)

update 2: Ελληνες, Ελληνες ΙΙ, Γραικοί, Ρωμιοί (asprilexi.gr)

update 3: Κι αλλού το θέμα: Don't Kiss The Frog, digital-era.org, (Κατά) Τεκμήριο, Nick the Creek, Dogblogger, No guts no glory, vrypan,

update 4: Ο Αστέρης κάνει μια πολύ καλή περιήγηση στην ελληνική blogόσφαιρα.

κι άλλο update: Το κείμενο των προτάσεων Νίμιτς (Enet.gr)

update plus: Η Διαστροφή καθε αλήθειας (xoirovoskos)

23 σχόλια:

πιτσιρίκος είπε...

Η πρόταση ποια είναι;
(Νομίζω πως πολύ απλά οι Έλληνες δεν νοιάζονται για το όνομα.Εννοώ πραγματικά.)

Nassos K. είπε...

Αν δεν μας νοιάζει ας αφήσουμε όλα τα ονόματα και ας τα αριθμήσουμε όλα. Πόλη#2 περιοχή#34 δρόμος#3244 στο 23.

πιτσιρίκος είπε...

Ε, δεν πρόκειται ακριβώς περί αυτού. Είπες ποτέ στον γείτονά σου πως θα βαφτίσει το παιδί του; Μπορείς να του πεις να μην του δώσει το ίδιο όνομα με κάποιο από τα δικά σου; Επιμένω, η πρόταση ποια είναι;

Nassos K. είπε...

Ποιό ακριβώς είναι το "παιδί";
Μ'αυτή τη λογική να μπορούμε να αλλάξουμε το όνομά μας σε Γαλλία ή Αμερική ή ότι θέλουμε;
Η πρόταση είναι "δημοψήφισμα". Για το αν δεν μας νοιάζει πως θα ονομάζονται πλέον τα Σκόπια, για το αν έχουμε ενστάσεις όσον αφορά τον όρο Μακεδονία , πόσο μάλλον για το αν (άκου να δεις) μπορούμε να το χρησιμοποιούμε εμείς.
Η μήπως την είδαμε υπεράνω ξαφνικά και δεν μας ενδιαφέρουν αυτά τα ανούσια θέματα;

NickTheCreek είπε...

Δημοψήφισμα με 5-6 ερωτήσεις σαν αυτές που αναφέρεις; Ναι, μου κάνει για καλή ιδέα. Ασχετο, πιστεύεις ότι θα συμβεί ποτέ αυτό που γράφεις στην τελευταία παράγραφο του post; Ρωτάω γιατί είμαι κομματάκι απαισιόδοξος...

πιτσιρίκος είπε...

Συγνώμη, θα κάνουμε δημοψήφισμα εμείς στην Ελλάδα για το αν τα Σκόπια θα ονομάζονται "Μακεδονία"; Άντε και πες πως το κάναμε κι αποφασίσαμε πως δεν θέλουμε, μετά ποια είναι η πρόταση;

Nassos K. είπε...

@nickthecreek:
Θα ήσουν απαισιόδοξος αν πίστευες ότι μπορεί να γίνει.
Δεν είναι η επανάσταση και η βία αυτό που θέλουμε. Ούτε να βγούμε στους δρόμους. Μπορούμε να βρούμε μια λύση με συζήτηση, καλή θέληση και σωστούς χειρισμούς. Κι ας είναι λίγο αργά, απ'ό,τι φαίνεται.

@pitsirikos:
Οχι βέβαια, δεν θα κάνουμε δημοψήφισμα εμείς στην Ελλάδα για το αν τα Σκόπια θα ονομάζονται "Μακεδονία", όπως δεν μπορείς να αποφασίσεις εσύ για το αν κάποιος θα σε βρίσει ή θα στρέψει μαχαίρι εναντίον σου. Μπορείς όμως να ξέρεις τί ανέχεσαι και μέχρι ποιό σημείο, καθώς και το πως αντιδράς σε κάθε περίπτωση. Φυσικά στην περίπτωση "μαχαίρι" δεν σκέφτεσαι ούτε συζητάς...

πιτσιρίκος είπε...

crazymonkey δεν υπάρχει Έλληνας που να συμφωνεί με τις εξελίξεις αλλά εγώ δεν έχω καταλάβει ακόμα ποια άλλη πρόταση υπάρχει; Αφού σχεδόν όλες οι χώρες του κόσμου έχουν αναγνωρίσει τη χώρα αυτή με το όνομα "Μακεδονία", τι θα κάνουμε; Θα διακόψουμε τις διπλωματικές σχέσεις μαζί τους; Δημοψήφισμα δεν υπάρχει λόγος να γίνει για το προφανές.Δεν μας βρίζει κανείς, ούτε στρέφει το μαχαίρι εναντίον μας. Απλά αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά πως "τα Βαλκάνια παράγουν περισσότερη ιστορία απ' όση μπορούν να καταναλώσουν". Ελπίζω κάποτε να πετύχουμε οι άλλοι να μας αποκαλούν "Έλληνες" (Hellenes).Δεν βλέπεις πως στη σημερινή κατάσταση φτάσαμε λόγω της υπεροψίας μας; Δεν ζούμε μόνοι μας σ' αυτόν τον κόσμο.

Nassos K. είπε...

Δεν το λένε υπεροψία, αλλιώς το λένε.
Αλλά τόσα χρόνια απλα χαμηλώναμε ταπεινά το κεφάλι, περιμέναμε να δούμε τι θα αποφασίσουν τα μεγάλα και παιδάκια και μετά το πολύ πολύ να λέγαμε "ναι, αλλά εμάς δεν μας άρεσε αυτο" και τελεία. Τίποτα άλλο.

Οσο για το Hellas vs. Greece αντιγράφω από asprilexi.gr

Γραικοί
Κατά τους μέσους χρόνους - όταν το όνομα Έλλην θεωρείται από τους χριστιανούς ως χαρακτηριστικό του εθνικού, του ειδωλολάτρη - αναβιώνει ένα πανάρχαιο εθνωνύμιο των Ελλήνων, η ονομασία Γραικοί, που κατά την αρχαία παράδοση χρησιμοποιήθηκε πριν ακόμα καθιερωθεί η ονομασία Έλληνες. Η μελέτη της αρχαίας παράδοσης οδηγεί στο συμπέρασμα ότι τόσο οι ονομασίες Γραικοί και Έλληνες όσο και η περιοχή της αρχικής εγκατάστασης των Ελλήνων τοποθετείται στην περιοχή της Ηπείρου γύρω από τη Δωδώνη και τα σημερινά Ιωάννινα. Σε επιγραφή του 4ου π.Χ. αι. αναφέρεται " Έλληνες ωνομάσθησαν, το πρότερον Γραικοί καλούμενοι", ενώ ο Αριστοτέλης στα Μετεωρολογικά του γράφει για την περιοχή της Δωδώνης "ώκουν οι Σελλοί και οι καλούμενοι τότε μεν Γραικοί, νυν δε Έλληνες". Ο μυθικός γενάρχης τους Γραικός γενεαλογείται, όπως και ο Έλλην, από τον Δευκαλίωνα ή θεωρείται αδελφός του Λατίνου και φαίνεται πως συνδέεται ετυμολογικά με τη λ. γηραιός - όπως ονομάζονταν οι υποφήτες της Δωδώνης.

Προφανώς πρόκειται για το ίδιο φύλο, που ένα μέρος του μετακινήθηκε από τη Δωδώνη προς τον Αχελώο και τη Θεσσαλική Φθία και ένα άλλο τμήμα του παρέμεινε στην Ήπειρο και συγχωνεύθηκε με άλλα ισχυρά ελληνικά φύλα, ενώ κάποιες ομάδες από αυτό μετακινήθηκαν δυτικά, στην ιταλική χερσόνησο. Οι Λατίνοι, που γνώρισαν τους ελληνόφωνους στα πρόσωπα αυτών των γειτονικών ομάδων, είτε στην Ιταλία είτε στην Ήπειρο, ονόμασαν όλους τους Έλληνες Graecos, όνομα που επικράτησε σε όλους τους δυτικούς λαούς και έχει επιβληθεί παγκοσμίως μέχρι σήμερα.

Η ονομασία Γραικοί στους Αλεξανδρινούς χρόνους απαντά παράλληλα προς το Έλληνες, ενώ στο Βυζάντιο χρησιμοποιείται παράλληλα με το Ρωμαίοι, προσλαμβάνοντας την ειδικότερη σημασία του ελληνορθόδοξου - σε αντιδιαστολή προς το "στιγματισμένο" Έλληνες (βλ. Διάταξις Κυπρία, Σάθας: οι Γραίκοι επίσκοποι).

Γραικοί αυτοονομάζονται οι Έλληνες κατά την προεπαναστατική περίοδο, ονομασία που προσδιόριζε την εθνική τους καταγωγή (ενώ το παράλληλο Ρωμαίοι/ Ρωμιοί προσδιόριζε επίσημα την πολιτική τους κατάσταση). Ο εισηγητής της "μετακένωσης" Αδ. Κοραής δικαιολογεί την προτίμησή του στο όνομα λέγοντας ότι μεταξύ των δύο (Γραικοί και Έλληνες) "εν είναι το αληθινόν του γένους όνομα. Επρόκρινα το Γραικός επειδή ούτω μας ονομάζουσι και όλα τα φωτισμένα έθνη της Ευρώπης", ενώ ο Αθανάσιος Διάκος, σύμφωνα με το γνωστό δημοτικό τραγούδι, απαντά περήφανα στους Τούρκους "Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω".

Έλληνες
Στους Αλεξανδρινούς χρόνους Έλληνες ονομάζονται οι ομιλούντες την ελληνική γλώσσα - και μάλιστα, από τον 1ο αι. π.Χ., την απλούστερη της Αττικής Αλεξανδρινή Κοινή.

Από τους πρώτους Χριστιανικούς χρόνους το όνομα Έλλην αλλάζει έννοια και από εθνικό και πολιτιστικό εκπίπτει σε θρησκευτικό - και σημαίνει τον "εθνικό", τον ειδωλολάτρη, και ευρύτερα τον "μη Χριστιανό" (πβ. Ελλήνων βωμοί πρόκεινται: Παΐσιος, Ιστορία Σινά 2186) - και στη συνέχεια απαξιώνεται και εξαφανίζεται.

Η επανεμφάνιση του ονόματος συντελείται κατά τους Βυζαντινούς χρόνους, υποβοηθούμενη από την προώθηση της ελληνικής παιδείας, η οποία για πολλούς αιώνες θεωρείτο αντιχριστιανική, και από την εξέλιξη των πολιτικών πραγμάτων και αντιλήψεων.

Μετά την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης από τους Λατίνους (το 1204 μ.Χ.) οι Βυζαντινοί λόγιοι τονίζουν περισσότερο τον ελληνικό χαρακτήρα του έθνους, ενώ τα ελληνικά κράτη που διαμορφώθηκαν μετά τη Φραγκοκρατία ανέπτυξαν εντονότερα το αίσθημα της ελληνικότητας.

Μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους (το 1453 μ.Χ.) το όνομα Έλλην υποχωρεί, για να σταθεροποιηθεί οριστικά λίγο αργότερα, παράλληλα βέβαια με τα ονόματα Ρωμηός και Γραικός. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι οι αγωνιστές και οπλαρχηγοί του απελευθερωτικού αγώνα του '21, όπως μπορεί να συμπεράνει κανείς διαβάζοντας τα Απομνημονεύματά τους, έκαναν διάκριση μεταξύ των υπόδουλων Ρωμηών και των αγωνιζόμενων Ελλήνων.

Ωστόσο η ονομασία Έλληνες θα επανέλθει επισήμως με την ίδρυση του νέου ελληνικού κράτους, καθώς έτσι γινόταν περισσότερο συνειδητή η σύνδεση με την κλασική αρχαιότητα, που γρήγορα αποτέλεσε πρωτεύοντα εθνικό στόχο της πνευματικής και πολιτικής ηγεσίας.


Ρωμιοί
Ρωμιοί ή και Ρωμηοί. Ρωμαίοι (Romani στη λατινική γλώσσα) αποκαλούνταν αρχικά οι κάτοικοι της αρχαίας Ρώμης, όνομα που γρήγορα επισκίασε κάθε άλλο στην Ιταλική χερσόνησο και με την ίδρυση της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας επικράτησε με την έννοια του πολίτη/ υπηκόου του Ρωμαϊκού κράτους. Όταν η έδρα του μεταφέρθηκε στην Κων/πολη, οι πολίτες - συμπεριλαμβανομένων βέβαια και των Ελλήνων - ως κληρονόμοι της πολιτείας των Ρωμαίων ονομάζονταν Ρωμαίοι, όπως άλλωστε η νέα πρωτεύουσα ονομάστηκε Νέα Ρώμη και το κράτος Ρωμανία. Την ίδια χρονική περίοδο ολοκληρώνεται και η μετατροπή της έννοιας του ονόματος Έλλην από εθνικό σε θρησκευτικό.

Μετά την πτώση του Δυτικού Ρωμαϊκού κράτους (τον 5ο αι. μ.Χ.) το επίθετο Ρωμαίος αναφερόταν πλέον αποκλειστικά στους πολίτες του Ανατολικού Ρωμαϊκού κράτους, δηλ. του Βυζαντίου. Ωστόσο, η ευρύτερη διάδοση και επικράτηση του ονόματος Ρωμαίοι - Ρωμιοί/ Ρωμηοί για τους Έλληνες οφείλεται στην Οθωμανική αυτοκρατορία. Συγκεκριμένα οι Τούρκοι, που αρχικά γνώρισαν τον Ελληνισμό με την επαφή τους με τον πολιτικό οργανισμό της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, ονόμασαν τους Έλληνες (ακριβέστερα: τους υπόδουλους ορθόδοξους χριστιανούς) Ρουμ - αν και διατήρησαν γι' αυτούς και την παλαιά αραβοπερσική ονομασία Ιουνάν/ Γιουνάν -, τη χώρα τους Ρούμελη (< Ρουμ ιλί = χώρα των Ρωμαίων) και το πατριαρχείο ρωμαϊκό.

Στα χρόνια της τουρκοκρατίας το όνομα Ρωμιός - που συνυπάρχει με τα ονόματα Έλλην και Γραικός - αποκτά περισσότερο εθνικό χρώμα. Χαρακτηριστική η αναφορά του Ρήγα στο Θούριο "Βουλγάροι κι Αρβανίτες, Αρμένιοι και Ρωμηοί", ενώ ο στρατηγός Μακρυγιάννης στα Απομνημονεύματά του γράφει "Τι στοχάζεσαι, αυτό το Ρωμαίγικο θα κάνει άργητα να γίνει; Θα κοιμηθούμε με τους Τούρκους και θα ξυπνήσουμε με τους Ρωμαίγους;". Παράλληλα η ονομασία Ρωμιός/ Ρωμηός προσλαμβάνει την υφολογική χροιά του καπάτσου, του καταφερτζή.

Από τις αρχές του 20ου αι., και ιδίως μετά το 1930, το όνομα χρησιμοποιήθηκε συχνά για να τονίσει τη λαϊκή χριστιανική (βυζαντινή) ανατολική φυσιογνωμία του νεοέλληνα έναντι της αστικότερης κλασικής/ αρχαιοελληνικής, δυτικής/ ευρωπαϊκής στροφής που επιδιώχθηκε από πολλούς Έλληνες διαφωτιστές (κυρίως τον Κοραή) και μεγάλο μέρος της νεοελληνικής κοινωνίας.

Γεώργιος Χοιροβοσκός είπε...

Ναι πιτσιρίκο έτσι είναι όπως τα λές, με την ψυχρη λογική αντιμετωπιζοντάς τα...να προσθέσουμε όμως ότι για να σταματήσουμε να ζούμε εις βάρος των "ενδόξων προγόνων" μας και να πάμε κομμάτι μπροστά μόνοι μας θα πρέπει να ξέρουμε και τι βάρος μας κληρονόμησαν,και εντέλει η πρόταση που γυρεύεις απο τον Crazy Monkey αφορά στάση ζωής (διότι αφορά πολλά επίπεδα) και όχι μοιρασιά ονομάτων...πώς λέμε τα ράσα δεν κάνουν τον παπά...

Ο Τρελλοπίθηκος έχει κάθε λόγο να είναι στενοχωρημένος...και όλοι μας εξ άλλου απο το νταβατζιλίκι βασικά το όνομα είναι το κερασάκι στην τούρτα!!

πιτσιρίκος είπε...

Κοίτα και στον Μπαμπινιώτη, τα γράφει εξαιρετικά.Εγώ χωρίς να αντιγράφω, να σου πω πως ο Γριακός ήταν γιος της Πανδώρας κι αδελφός του ήταν ο Μακεδών. Ο Αθανάσιος Διάκος λέει "εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω" στον Βρυώνη επειδή γνωρίζει πως ο Βρυώνης είχε εξισλαμιστεί.Ελπίζω να μην σε ενοχλεί να θέλω να αυτοπροσδιορίζομαι ως "Έλληνας'. Εσύ αν θέλεις να σε αποκαλώ "Γραικό" θα το σεβαστώ απολύτως.

πιτσιρίκος είπε...

Ωραία χοιροβοσκέ, να τα πάρουμε όλοι στο κρανίο-συμφωνώ. Και τι θα βγει;

Nassos K. είπε...

Δηλαδή προτείνεις να κάτσουμε σπίτι να βλέπουμε τον Περικλή και "δεν γαμιέται, αρκεί να με λέτε Ελληνα";

πιτσιρίκος είπε...

Προτείνω να ηρεμήσεις και να σκεφτείς λογικά. Τότε θα μου πεις την πρότασή σου -που περιμένω να ακούσω-και θα τη συζητήσουμε πολιτισμένα. Ποιος είναι ο Περικλής;

Nassos K. είπε...

Μα ήρεμος είμαι, και σκέφτομαι λογικά -προσπαθώ.
Ποια ακριβώς "πρόταση" περιμένεις;
Αν εννοείς κάτι αντιστοιχο με "τώρα που οι νονοί είναι στα κέφια τους να πετυχαίναμε τουλάχιστον να μας βαφτίσουν "Ελλάς" (Hellas) πριν γίνει μάρκα "μακεδονικού" γιαουρτιού" δεν έχω.
Πετυχημένο, δεν λέω. Αλλά το χιούμορ μου κόβεται ξαφνικά σε τέτοιες περιπτώσεις.
Ισως φταίω εγώ.

πιτσιρίκος είπε...

Προτείνω να γυρίσουμε πίσω στο 1992 και να δούμε τι έλεγαν οι πολιτικοί αρχηγοί στο έκτακτο πολιτικό συμβούλιο τότε. Δεν έλεγαν όλοι το ίδιο πράγμα.Πρέπει όμως κι εμείς να έχουμε αυτιά για να ακούμε. Όσες φορές και να πάω στην Άντζελα Δημητρίου δεν θα τραγουδήσει ποτέ το "Της Δικαιοσύνης ήλιε νοητέ".
(Το blog μου είναι σατιρικό και το δηλώνει ξεκάθαρα. Δεν είναι πως δεν έχω κι άλλες πλευρές αλλά μόνο με τη σάτιρα μπορώ να αντέξω αυτόν τον κόσμο. Είναι το κρασί μου.)

Nassos K. είπε...

Και είναι πολύ καλό κρασί και δυνατό όπλο η σάτυρα.
Μόνο μη ξαναπείς Ατζελα εδώ μέσα θα γίνουμε από δυο χωριά. ;-)

christos είπε...

Ως Βλάχος και δίγλωσσος (Η μητρική μου είναι τα βλάχικα) έχω να πώ πως το ελληνικό κράτος είχε, έχει και θα έχει κόμπλεξ με τις μειονότητες στην Ελλάδα. Πριν αρκετά χρόνια (τουρκοκρατία) Η Ρουμανική προπαγάνδα προσπάθησε να ΄΄εισβάλει΄΄ στα ελληνικά πράγματα με τον προσεταιρισμό των λατινόφωνων ελλήνων -των Βλάχων- και μάλιστα ίδρυσε και σχολεία στις βλαχικες περιοχές (Μέτσοβο, Σαμαρίνα, Περιβόλι κλπ), ανεπιτυχώς βέβαια γιατί οι έλληνες Βλάχοι είχαν και έχουν έντονα χαραγμένη μέσα τους την ελληνικά καταγωγή τους. Ομως το ελληνικό κράτος, αν και οφείλει πολλά στους Βλάχους (Στουρνάρας, Τοσίτσας, Σκουφάς, Ρήγας και πολλοι άλλοι) δεν έκανε απολύτως τίποτα για να διατηρηθεί η σχεδόν νεκρή σήμερα βλάχικη γλώσσα (Σήμερα τη μιλούν καμια δεκαριά χιλιάδες έλληνες)
Τα ίδια και χειρότερα έγιναν με τους πομάκους στη θράκη και σήμερα έχουμε μια μικρή Τουρκία μέσα στην Ελλαδα.
Και οι μερικες χιλιάδες Σλαβομακεδόνων της Ελλάδας σήμερα αισθάνονται περισσότερο κοντά στους Σκοπιανούς

Πολλά είπα.
Υ.Γ. Αν κάποιος έχει βλάχικη καταγωγή και αισθάνεται Βλάχος ας επικοινωνίσει μαζί μου.

Nassos K. είπε...

@christos:
Λες "το ελληνικό κράτος είχε, έχει και θα έχει κόμπλεξ με τις μειονότητες στην Ελλάδα". Δεν θα έλεγα πως υπάρχει μια ξενοφοβία, ούτε ακριβώς κόμπεξ. Διακρίνω μια συμπάθεια προς αυτούς που θεωρούμε "ανώτερους" και μια απέχθεια προς "κατώτερους", σύμφωνα με τα δικά μας κριτήρια.

Λες ακόμη ότι έχουμε "μια μικρή Τουρκία μέσα στην Ελλαδα", όπως έχουμε και μικρή Αλβανία, Ρωσία, Κίνα κλπ., ενώ αν ήταν μια μικρή Ιταλία, ή Αμερική δεν θα μας πείραζε, έτσι;

Οσο για εκείνο το "λατινόφωνων ελλήνων -των Βλάχων", δεν γνωρίζω αν μπορούν αν χαρακτηριστούν έτσι οι Βλάχοι, ούτε αν υπάρχει "βλάχικη γλώσσα". Νομίζω είναι ιδίωμα όπως τα ποντιακά, κριτικά, σαρακατσάνικα κλπ. αλλά δεν είμαι 100% σίγουρος.

Τέλος, το ότι "οι μερικές χιλιάδες Σλαβομακεδόνων της Ελλάδας σήμερα αισθάνονται περισσότερο κοντά στους Σκοπιανούς", δίνει δικαίωμα στα οποιαδήποτε Σκόπια να έχουν τέτοιες απαιτήσεις.

Μη τα κάνουμε όλα ίσα κι όμοια.

Ανώνυμος είπε...

Ωραία όλα αυτά και σωστά. ¨Εχει δίκιο ο Πιτσιρίκος και ρωτάει "Ποιά είνια η πρόταση;"
Σήμερα είναι αργά, πολύ αργά για προτάσεις. Όταν η Γερμανοί με την ευλογία του Πάπα (δυστυχώς το Κ της "Καθημερινής" δεν υπάρχει στο Internet για να βάλω link) διαλύανε την Γιουγκοσλαβία, ο δικός μας έφτασε να μιλάει με τον Μιλόσεβιτς για προσάρτηση των Σκοπίων!!!

Το πρόβλημα ξεκίνησε από το '48 αν θυμάμαι καλά με την δημιουργία του κράτους της Γιουγκοσλαβίας όπως ήταν ως το τέλος της δεκαετίας του 80. Για να διατηρηθεί χωρίς πρόβλημα ο ΤΙΤΟ δεχτήκαμε σιωπηρά να αυτοαποκαλούνται Μακεδόνες. Αυτό κράτησε ακόμα και στην εποχή του Υπερήφανου ΠΑΣΟΚ, θυμάμαι το "Ποντίκι" να κράζει το Υπουργείο Εξωτερικών για ενδοτισμό στις διεθνείς προκλήσεις των Σκοπιανών.
Αυτή την στιγμή έχουμε πάνω από 200 Ελληνικές επιχειρήσεις που αναπτύσσονται στην γειτονική χώρα και εκμεταλλεύονται τα φτηνά εργατικά χέρια των Σκοπιανών. Αν θέλαμε να ασκήσουμε πίεση μπορούσαμε. Τα Σκόπια κρέμονται από την Θεσσαλονίκη για το Λιμάνι της, οποιαδήποτε άλλη λύση θα της κοστίσει περισσότερο. Τα Σκόπια επίσης έχουν και μεγάλο εσωτερικό πρόβλημα με την Αλβανική μειονότητα.
Όλα τα παραπάνω θα μπορούσαν να αποτελέσουν μοχλούς πίεσης για ονομασίες που θα βόλευε εμάς. Αυτοί οι μοχλοί όμως πίεσης χρησιμοποιούνται μόνο από ανεξάρτητα κράτη. Και εμείς δεν είμαστε...

J95 είπε...

"Η μήπως την είδαμε υπεράνω ξαφνικά και δεν μας ενδιαφέρουν αυτά τα ανούσια θέματα;"

Α, εγώ αυτό ακριβώς έχω πάθει: την έχω δει υπεράνω και δε μ' ενδιαφέρουν αυτά τα ανούσια θέματα. Ασχολούμαι βέβαια αναγκαστικά , γιατί κατά τα φαινόμενα ένα 95% γύρω μου έχει τρομερά διαφορετικές προτεραιότητες στη ζωή του από αυτό που εγώ θα περιέγραφα ως "λογικές".

Ανώνυμος είπε...

Best regards from NY! »

Ανώνυμος είπε...

03/10/07 21:34
Μήνυμα προς Αθήνα
«Δεν μου αρέσουν τα βέτο» λέει ο Σολάνα για την ενταξη της ΠΓΔΜ στην ΕΕ

Associated Press
Οι κ.κ. Τσερβένκοφσκι και Σολάνα
Βρυξέλλες




Η ενταξιακή πορεία της ΠΓΔΜ στην EE συζητήθηκε κατά τη συνάντηση που είχε την Τετάρτη στις Βρυξέλλες ο πρόεδρος της χώρας Μπράνκο Τσερβένκοφσκι με τον εκπρόσωπο της ΕΕ για την Εξωτερική Πολιτική και την Πολιτική Ασφαλείας Χαβιέρ Σολάνα.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση, ο Χ.Σολάνα χαιρέτησε τη δέσμευση και την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης της ΠΓΔΜ για προώθηση των μεταρρυθμίσεων.

Παράλληλα, σε μία σαφή αναφορά στις ενδεχόμενες αντιδράσεις της Αθήνας για το θέμα της ονομασίας και ερωτηθείς για ενδεχόμενο βέτο στην ένταξη της ΠΓΔΜ στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στο ΝΑΤΟ, ο Χ.Σολάνα απάντησε πως «δεν μου αρέσουν τα βέτο».

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ