Τρίτη, Απριλίου 26

Περί Turn Off Weeks και λοιπών νηστειών

Η νηστεία μου φαίνεται χαζή σαν ιδέα. Και στο φαγητό αλλά και σε κάθε άλλη εφαρμογή της. Ειδικά με την λογική του κλασικού του μαλάκα του Ελληνα, που κατεβάζει ό,τι να'ναι όλο το χρόνο, και περιμένει τη Μ.Παρασκευή να νηστέψει (όπως του έμαθε η γιαγιά του). Κι αν δεν ήταν έθιμο δεν θα το έκανε καθόλου. Απλά τυχαίνει. Αυτή τη νηστεία μου θυμίζει και το TV Turnoff Week (και τα υπόλοιπα weeks) που εμφανίστηκαν σαν θέμα και στην blogόσφαιρα.

"Ωπα, μεγάλε! Πλάκα κάνεις; Εσύ έβαλες και banner" θα μου πεις και θα έχεις και δίκιο. Μου φαίνεται καλή ιδέα για έναυσμα για κάτι περισσότερο. Αλλωστε πρώτα είχα βάλει το γενικό "Kill TV - you know why".

Ξαναλέω, η νηστεία μου φαίνεται χαζή σαν ιδέα με την λογική του κλασικού του μαλάκα του Ελληνα. Ειτε TV Turnoff, είτε Meat Turndown (Μ.Εβδομάδα), αν όλο το χρόνο χάνεις το μέτρο, τότε τι νόημα έχει αυτό το μικρό διάλειμα; Μη μου πείς αποτοξύνωση. Μου θυμίζεις τα άρθρα του "Αρμονία" και των άλλων περιοδικών που διαβάζει η μάνα μου.

Μήπως αντί για Turn Off Week θα ήταν καλύτερα μια καμπάνια για "Διάλεξε Πρόγραμα, Διάλεξε Εκπομπή", "Μη Βλέπεις Ο,τι σου Σερβίρουν" ή κάτι τέτοιο;

Θέμα γίνεται και στο Reality Tape, με μια αντιπαράθεση (βασισμένη στο άρθρο των NYTimes) για το αν σε κάνει η τηλεόραση πιο έξυπνο ή όχι. Νομίζω πως η τηλεόραση (όπως και κάθε μέσο) μπορεί να σε κάνει πιο έξυπνο. Υπερβολή; Ισως. Για μένα το ζήτημα είναι ΤΙ βλέπεις-διαβάζεις-ακούς και όχι ΠΟΥ. Υπάρχει και καλή τηλεόραση. Είτε ενημερωτική είτε ψυχαγωγική. Ψάξτην.

Θυμάμαι σχετικές συζητήσεις για καλή τηλεόραση και εκπομπές στο blog του Αστέρη (1+2), κάτι που μου δίνει μια ιδέα για μια ακόμη κατηγορία links αριστερά. TV Turn on Hours. Όποια πιστεύεις ότι λείπει, πες μου να την προσθέσω.

ps. Μπερδεμένο post λόγω έλλειψης χρόνου, αλλά κατάλαβες τι θέλω να πω ;-)

update: Κι ο Zpi έχει προτάσεις.

7 σχόλια:

Phantasmak είπε...

Να βάλουμε τις ειδήσεις του Άλτερ, "τις πιο πλήρεις κι έγκυρες ειδήσεις της ελληνικής τηλεόρασης" στο TV Turn On Hours? ;)

Nassos K. είπε...

Φυσικά! Και του Star! Γιατί εκεί κάνουνε ρεπορτάζζζζ :-p

Zpi είπε...

CM αν είναι να γίνει λίστα TV Turn On Hours, τότε είναι ανεπίτρεπτο να λείπει το 'Ρεπορτάζ χωρίς σύνορα' του Κούλογλου. Σε περίπτωση που έχεις μπερδευτεί εσύ ή οποιοσδήποτε άλλος αναγνώστης με το πρόγραμμα της ΝΕΤ, ξεκαθαρίζω το ομιχλώδες τοπίο:
Κάθε Δευτέρα στις 22:00 προβάλλεται το 'Ρεπορτάζ χωρίς Σύνορα' εκτός από την τελευταία Δευτέρα του μήνα οπότε και προβάλλεται ο 'Εξάντας'.

Nassos K. είπε...

Σωστός. Το προσθέτω.

ANemos είπε...

Περι νηστείας ο λόγος λοιπόν...

Ο π. Αλέξανδρος Σμέμαν προσπαθώντας να δώση το πραγματικό περιεχόμενο της Χριστιανικής νηστείας, στο βιβλίο του ?Μ. Τεσσακοστή, πορεία προς το Πάσχα?, γράφει: ?Τελικά νηστεύω σημαίνει μόνο ένα πράγμα: πεινάω. Να φτάνω δηλαδή στα όρια εκείνης της ανθρώπινης κατάστασης, οπότε φαίνεται καθαρά η εξάρτηση από την τροφή καί, καθώς είμαι πεινασμένος, ν? ανακαλύπτω ότι αυτή η εξάρτηση δεν είναι όλη η αλήθεια για τον άνθρωπο, ότι αυτή η πείνα είναι πρώτα απ? όλα μια πνευματική κατάσταση και που αυτή, στην παραγματικότητα, είναι πείνα για το Θεό?.

Νηστεία, λοιπόν, σημαίνει πεινάω. Επειδή όμως η πείνα σε μας τους κατακυριευμένους από τις ηδονές συγχέεται με την όρεξη, πρέπει να χαραχθή μια σαφής διαχωριστική γραμμή μεταξύ πείνας και όρεξης.

πιτσιρίκος είπε...

Διαφωνώ:η νηστεία είναι πολύ έξυπνη ιδέα. Πρέπει να νηστεύουμε όλο το χρόνο. Τη βλακεία.

Nassos K. είπε...

"...είναι πείνα για το Θεό;".

Που τα βρίσκουν αυτά; Με όλο το ρίσκο να με πούνε κάποιοι κοιλιόδουλο, η πείνα είναι πείνα για ψωμί.

Ο Θεός (ο κάθε θεός) έρχεται μετά. Καλύπτει άλλα κενά. Μη τα μπερδεύουμε όλα. Και εξαρτάται από τον θεό του καθενός μας.

Ο δικός μου θεός, σηκώνει το ποτήρι στη δική του προσευχή, μία απ' αυτές που παίρνει θέλω και μπορώ τα σηκώνει με ένα ελαφρύ φύσημα στον αέρα και τα κάνει σύννεφα, αητούς και αστέρια...