Σάββατο, Μαρτίου 5

Gentlemen, start your engines!



Και το πρωτάθλημα ξεκινάει! Προσδεθείτε...
Πάλι τα αλλάξανε τα πράγματα. Η FIA δεν λέει να αφήσει το πρωτάθλημα ήσυχο. Καινούργιες αλλαγές στους κανονισμούς και να δούμε αν θα έχουν θετικές ή αρνητικές επιπτώσεις (που μάλλον προς στο δεύτερο το βλέπω). Είχαμε και αρκετές μεταγραφές φέτος και μετά από πολλές κουβέντες, φήμες και -σχεδόν-μηνύσεις που παρακολουθήσαμε τους περασμένους μήνες, οι ομάδες φέτος "κατεβαίνουν" με τις παρακάτω συνθέσεις. Α! Και μια νέα ομάδα ή σχεδόν νέα, καθώς η Red Bull (ναι, αυτή που δίνει φτερά) αγόρασε την Jaguar και θα την δούμε φέτος σαν Red Bull Racing. Καλύτερα από το keep walking που πρόκειται να βάλει η McLaren. Αν δεν το γνωρίζετε, η McLaren θα αλλάξει σπόνσορα στα μέσα περίπου της σεζόν. Πείτε αντίο στα West και υποδεχτείτε το johnny walker. Πως γίνεται να περνάει το μήνυμα "don't drink and drive" μ'αυτό τον τρόπο δεν ξέρω, αλλά την αλλαγή θα την δούμε στο grand prix της Τουρκίας. Τι νόμιζες; Μαλάκας είναι ο Τούρκος; Δεν βλέπει τι φράγκα φέρνει η F1; Ελπίζω να το δουν και οι δικοί μας και να ξεστραβωθούν μπας και δούμε καμιά ελληνική πίστα. Εγώ πάντως το εισητηριάκι μου θα το πάρω για την Τουρκία και θα το δω το grand prix. Αν δεν έχει ήδη φανερωθεί ο νικητής. Καλή αρχή.

3, 2, 1, GO!


2005 ::: ομάδες + οδηγοί

McLaren - Kimi Raikkonen, Juan-Pablo Montoya
Κάτι θυμίζει... (από το contra.gr)
Ferrari - Michael Schumacher, Rubens Barrichello
σφιγγει ο κλοιός (από το contra.gr)
Red Bull - David Coulthard, Christian Klien
Θα δώσει φτερά; (από το contra.gr)
BAR - Jenson Button, Takuma Sato
"Μυρίζει" ζενίθ... (από το contra.gr)
Renault - Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella
Το βάθρο δεν φτάνει... (από το contra.gr)
Williams - Mark Webber, Nick Heidfeld
Περασμένα μεγαλεία... (από το contra.gr)
Sauber - Jacques Villeneuve, Felipe Massa
Να' ναι καλά η... μαμά (από το contra.gr)
Toyota - Jarno Trulli, Ralf Schumacher
Make or break (από το contra.gr)
Jordan - Tiago Monteiro, Narain Karthikeyan
Υποψήφια προτελευταία (από το contra.gr)
Minardi - Christijan Albers, Patrick Friesacher
Οι ήρωες της Φαέντσα (από το contra.gr)

2005 ::: κανονισμοί (οι αλλαγές)
(από το contra.gr)
Η παντοδυναμία της Ferrari, κατέστησε πιο αναγκαία από ποτέ την αλλαγή σε ορισμένους ζωτικής σημασίας κανονισμούς. Το πρόσχημα, όπως πάντα, είναι η μείωση της απόδοσης των μονοθεσίων για λόγους ασφάλειας, ωστόσο η αλήθεια βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια και μεταφράζεται στο να αυξηθεί ο ανταγωνισμός, άρα το τηλεοπτικό θεάμα και ακολούθως τα έσοδα.
Προκειμένου οι νέες εφαρμογές να γίνουν κατανοητές, τις χωρίζουμε σε τέσσερις κατηγορίες:
1. Δοκιμαστικά κατάταξης
2. Ελαστικά
3. Κινητήρες
4. Αεροδυναμική

1. Κατακτήριες δοκιμές
Οι 20 πιλότοι θα παίρνουν θέση, ανάλογα με το αποτέλεσμα που θα προκύψει μετά από δύο γύρους. Ο πρώτος, θα γίνεται το μεσημέρι (13:00 -14:00) του Σαββάτου, με την σειρά να είναι αντίθετη σε σχέση με τον τερματισμό του τελευταίου grand prix.
Ο δεύτερος γύρος, θα λαμβάνει χώρα το πρωί της Κυριακής (10:00 ? 11:00, 14:00 τοπική πάντα η εκκίνηση). Πρώτος θα βγαίνει ο πιο αργός του Σαββάτου και τελευταίος ο ταχύτερος.
Να σημειωθεί πως το Σάββατο δεν υπάρχουν περιορισμοί αναφορικά με το καύσιμο, κάτι που ισχύει την Κυριακή. Το μονοθέσιο που θα κάνει τον κατατακτήριο της ημέρας του αγώνα, θα πάει στο "parc ferme" και θα μείνει εκεί μέχρι την ώρα της εκκίνησης.

2. Ελαστικά (σ.σ. η μεγαλύτερη μαλακία που θα μπορούσαν να κάνουν)
Ίσως ο τομέας που θα προκαλέσει τον μεγαλύτερο... πανικό σε μηχανικούς και πιλότους. Την Παρασκευή, ο καθένας θα έχει δικαίωμα να τρέξει και τους δύο τύπους που θα παρέχουν οι ισάριθμες εταιρίες (Michelin και Bridgestone). Στο τέλος των ελεύθερων δοκιμαστικών ο πιλότος καλείται να αποφασίσει το ποια γόμωση θα τον... πάει μέχρι τον τερματισμό του grand prix. Στη διάθεση θα υπάρχουν τρία σετ, ένα για τα ελεύθερα, ένα για δοκιμαστικά και αγώνα μαζί και ένα εφεδρικό, σε περίπτωση πρόσκρουσης ή κλαταρίσματος.
Κάτι τέτοιο θα επιβραδύνει τους ρυθμούς και θα αποτρέπει τους πιλότους από το να ρισκάρουν επαφή.
Σε περίπτωση βρεγμένου οδοστρώματος, η κριτική επιτροπή θα κρίνει το αν οι συνθήκες επιτρέπουν την χρήση βρόχινων συνθέσεων.


3. Κινητήρες
Πέρυσι, η εφαρμογή που ήθελε τον κάθε κινητήρα να βγάζει όλο το τριήμερο, θεωρήθηκε ανήκουστη. Εφέτος όμως, τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο δύσκολα, καθώς η κάθε μηχανική μονάδα θα πρέπει να αντέχει δύο grand prix. Με άλλα λόγια, περί τα 1.500 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα περισσότερα «καταπίνονται» με τα στροφόμετρα στο μέγιστο πεδίο δράσης τους.
Σε περίπτωση που ο κινητήρας σπάσει πριν από τα επίσημα δοκιμαστικά, τότε ο πιλότος θα πέσει δέκα θέσεις στην κατάταξη, σε σχέση με τον χρόνο που θα πάρει μετά την αλλαγή μηχανής. Αν το... κακό συμβεί μεταξύ των κατατακτήριων δοκιμών και του αγώνα, τότε ο πιλότος τοποθετείται στην τελευταία θέση του grid.
Σε περίπτωση που η μηχανή παραδώσει το πνεύμα κατά τη διάρκεια του grand prix, τότε δεν υπάρχουν κυρώσεις και ο πιλότος έχει τη δυνατότητα να αρχίσει χωρίς πρόβλημα τα δοκιμαστικά του επόμενου τριημέρου και φυσικά τον αγώνα.


4. Αεροδυναμική
Να τονίσουμε πως οι αλλαγές αεροδυναμικής, έγιναν με βάση τον γνώμονα του ότι όσο μεγαλύτερη είναι η κάθετη δύναμη που δέχεται ένα μονοθέσιο από τον αέρα, τόσο πιο βαρύ είναι το πάτημά του στη πίστα, ο συντελεστής τριβής μεγαλώνει, άρα και το κράτημα, με αποτέλεσμα οι ταχύτητες στη στροφή να είναι θεαματικά υψηλές. Έτσι, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, το ρύγχος και η μπροστινή αεροτομή που εφάπτεται πάνω του είναι πιο ψηλά, ενώ η κατάληξη του σασί αλλάζει σχεδιασμό, όπως και το μπροστινό μέρος της πίσω αεροτομής.
Σύμφωνα με τις πρώτες μετρήσεις, η αεροδυναμικά παραγόμενη δύναμη που ασκείται στο μονοθέσιο μειώνεται κατά 25% και έτσι ο πιλότος έχει δυσκολότερο έργο, χωρίς να μειώνεται η ασφάλεια.


-----
Μπορείτε να ενημερώνεστε:
- F1-live.com
- Official F1 site
- Planet F1
- Google news: formula 1

4 σχόλια:

Zpi είπε...

Πριν από 4-5 χρόνια άρχισα να παρακολουθώ formula1. Είχε ενδιαφέρον τις χρονιές που υπήρχε ανταγωνισμός ανάμεσα σε Σουμάχερ και Χάκινεν. Εδώ και κανα δυό χρόνια όμως έχω χάσει κάθε ενδιαφέρον. Ο πούστης ο Γερμανός είναι τόσο χαρισματικός που το 'χει ξεφτιλίσει το άθλημα, δεν πάει άλλο. Αν δεν έχει λίγο τζόγο να σε κρατήσει σε εγρήγορση, τι να το κάνεις...

Zpi είπε...

Και κάτι άσχετο... Δευτέρα βράδυ στις 1:30 έχει στο Mega το 'The Straight Story' του πολυαγαπημένου σου Λιντς. Όπως σου έχω πει εμένα η συγκεκριμένη ταινία μου φάνηκε ιδιαίτερα πληκτική, αλλά πολλοί σινεκριτικοί μιλάνε για αυτήν με τα καλύτερα λόγια. Αν κάνεις τον κόπο και τη δεις γράψε μου την άποψη σου...

Oneiros είπε...

Να που γίνονται και εκπλήξεις όμως, zpi. Εγώ βλέπω F1 με διαλείματα από τα τέλη των '70s (α, ρε εποχές, Rossberg και Villeneuve, Lauda και Jones) και το έχω ξαναδεί το έργο. Ο πρώτος διδάξας "βαρετός νικητής" ήταν ο Prost (το κομπιούτερ), του οποίου τον τσαμπουκά έσπασε για ένα διάστημα ο Piquet (όλε!!), και στην συνέχεια αποτελείωσε ο Senna. Μακάρι να' ταν ζωντανός να νικάει μέχρι σήμερα ο Ayrton, γιατί και καλό παιδί και άριστος οδηγός ήταν αλλά και ταμπεραμέντο είχε για να κάνει πάντα το πρωτάθλημα ενδιαφέρον. Την είδηση του θανάτου του την άκουσα καθ' οδόν για τα Γιάννενα με λεωφορείο κι έμεινα παγωτό, θυμάμαι τη στιγμή όπως θυμούνται οι αμερικάνοι τι κάνανε όταν μάθανε το θάνατο του JFK (θυμάμαι και την είδηση για το θάνατο του Ronnie Peterson, παλιότερα).

Εν συγκρίσει με το Senna, ο Schumacher ήταν απλά άτακτος στο ξεκίνημά του, τώρα είναι πιό βαρετός κι από τον παλιό Prost.
Το 1992, ο Nigel Munsell δίκαια μεν τάιζε γύρους και σκόνη όλους τους υπόλοιπους με το ..μονοθέσιό από την Area 51, αλλά έδιωξε πολλούς οπαδούς από το άθλημα που ένιωσαν ότι η τεχνολογική υπεροχή της Williams θα συνεχίζονταν στο διηνεκές, κι ο Munsell θα έπαιρνε πρωταθλήματα μέχρι σήμερα. Φευ, όμως, η ομάδα του Frank πήρε την κάτω βόλτα εν μιά νυκτί (κυρίως με δική του υπαιτιότητα, IMO) και ακολούθησε η βαρετή περίοδος Schumacher, με μερικές εκλάμψεις από τον Hakkinen (καλός οδηγός αλλά χωρίς ταμπεραμέντο για τη νίκη, μας απογοήτευσε), τον Villeneuve και τον Barrichello (μεγάλο ταλέντο, γκαντεμιά του να είναι στην ίδια ομάδα με το Schumi).

Τα τελευταία χρόνια, τα πράγματα έχουν βελτιωθεί κάπως κι η ψαλίδα κλείνει πάλι σιγά σιγά. Μεγάλα ταλέντα ακόμα δεν έχουν εμφανιστεί (ο Montoya, ή είναι ακόμα ανώριμος -ως πότε;!- ή απλά ήταν overhyped), αλλά τουλάχιστον βλέπουμε ωραίο θέαμα συχνότερα. Έστω και με μερικά απρόοπτα που φαίνονται λες και σκηνοθετούνται. Θα δούμε τι επιφυλάσσει η συνέχεια.

Nassos K. είπε...

Τον M.Schumacher τον συμπάθησα πολύ στο ξεκίνημά του. Αυτό τον τσαμπουκά που είχε σε ένα "άθλημα" που μόνο τσαμπουκά δεν σηκώνει.

Η άριστη πορεία του των τελευταίων ετών σε συνδιασμό με το "καλοκουρδισμένο" ρολόι της Ferarri, μου βγάζει ένα ξεψυχισμένο "Μπράβο" αλλά δεν με κάνει fan.

Δεν έχει πλάκα έτσι. Το να μετατρέπει η FIA, κάθε χρονιά, τους κανόνες με βάση τις προστιμήσεις της Ferarri, δεν κάνει την τελευταία μάγκα.

"Το να βάζεις πούπουλα στον κώλο σου δεν σε κάνει κοτόπουλο" όπως γράφει ο Chuck Palahniuk στο Fight Club.

ΒΑΡΕΘΗΚΑ αυτά τα δύο χρόνια. Βαρέθηκα το Shumi που φτιάξανε οι ψευτο-οπαδοί που σπεύδουν να υποστηρίξουν την όποια ομάδα είναι πρώτη. Οι ίδιοι που υποστηρίζουν Ολυμπιακό "γιατί έτσι", οι ίδιοι που είναι Real Madrit "γιατί έτσι".

Φέτος, οι κανόνες είναι -ίσως- από τους χειρότερους. Τα μπλέξανε όλα. ΑΛΛΑ... αν είναι να δω λίγο θέαμα, το προτιμώ. Αν έτσι έχει ελπίδες ο Giancarlo Fisichella και ο οποιοσδήποτε αλλος πιλότος να κερδίσει, τότε προτιμώ αυτές τις αλλαγές.

Τέλος, ΠΟΛΥ μου άρεσε η 4η -παραλίγο 2η- θέση της Red Bull Racing. Και βγάζω το καπέλο στη Renault.

Είδομεν...